
Subaru čoskoro predstaví novú, v poradí už piatu generáciu Imprezy. Nie je to až také veľké prekvapenie, pretože len nedávno Japonci ukázali nový Crosstrek. A ten nie je ničím iným, ako nástupcom crossoveru XV. No a ako vieme, ten je zasa outdoorovou verziou Imprezy so zvýšenou svetlou výškou a lepšie chráneným podvozkom. V Los Angeles sa tak Crosstrek predstaví bez týchto „expedičných“ doplnkov ako klasická Impreza. Prekvapením je len sled noviniek. Predtým to bolo presne naopak. Na premiéru, ktorá prebehne na autosalóne v Los Angeles 16. novembra, upozorňuje Subaru prvou snímkou siluety.

To je ale všetko, čo Subaru zatiaľ prezradilo. Na základe Crosstreku môžeme ale predpokladať, že nová Impreza bude skôr evolúciou ako revolúciou. Jej základom ostane platforma SGP (Subaru Global Platfoprm), ktorá prešla vylepšeniami, takže bude pevnejšia a ponúkne lepšie jazdné vlastnosti. Zásadné zmeny neočakávame ani v oblasti rozmerov, ani v dĺžke rázvoru. Napokon, ten sa nemenil ani pri Crosstreku. Pohon zabezpečia opäť 4-valcové motory boxer. S objemom 1,5 alebo 2,0 litra, spojené s manuálnou alebo kontinuálnou prevodovkou CVT Lineartronic a následne s pohonom oboch náprav Symmetrical AWD.

V Európe by mohla Impreza ťažiť aj z hybridnej verzie 2,0 e-Boxer. V Crosstreku má táto sústava výkon 110 kW, pričom 88 pochádza zo atmosférického spaľovacieho motora a 12,2 z elektromotora. To by Subaru popri elektrickej Solterre pomohlo výrazne znížiť flotilové emisie CO2. Asistenčné systémy balíka Subaru EyeSight budú využívať novú monokulárnu kameru s väčším zorným uhlom. Špekulovať ďalej nemá význam, premiéra je naozaj za rohom. Na tú európsku si ale asi budeme musieť počkať do budúceho roka. Pre Subaru je totiž prioritným trhom ten domáci a americký. Napokon, aj nový Crosstrek debutoval zatiaľ len v Japonsku.
