Elon Musk nie je priateľom novinárov. Tesla ako jediná veľká automobilka na svete nemá dokonca ani len oddelenie pre styk s verejnosťou. To Musk pred pár rokmi jednoducho rozpustil. Tesla komunikuje navonok len prostredníctvom svojich pravidelných konferencií a ostatnú komunikáciu má pod palcom priamo Elon Musk. Už roky odpovedá na otázky cez sociálnu sieť Twitter. Ako vieme, tá sa mu zapáčila natoľko, že ju koncom októbra celú kúpil. Stálo ho to 44 miliárd dolárov. Hneď nato vyhodil kľúčových ľudí z vedenia Twitteru – generálneho riaditeľa Paraga Agrawala aj finančného riaditeľa Neda Segala.
Musk prevzatie Twitteru komentoval na svojom profile slovami, že "pre budúcnosť civilizácie je dôležité mať spoločné digitálne námestie, na ktorom sa dá so zdravým rozumom diskutovať o širokej škále názorov“. Tesla teda nemá svoje PR oddelenie, ale zato má odteraz jednu z najväčších a najvplyvnejších sociálnych sietí na svete. To sa však rozhodne nepáči konkurenčným automobilkám, ktoré Twitter často používali ako reklamnú platformu. Platiť Muskovi za propagáciu im príliš nevonia. Vyplýva to z viacerých reakcií výrobcov áut, ktoré zosumarizoval web Automotive News Europe.
Čítajte viac Musk je opäť 'v rečiach'. Kvôli Tesle, Twitteru a aj UkrajineTak napríklad koncern Volkswagen uviedol, že odporučil svojim značkám, aby pozastavili platenú reklamu na Twitteri až do odvolania. „Situáciu pozorne sledujeme a o ďalších krokoch rozhodneme v závislosti od jej vývoja,“ uviedol Volkswagen. Koncern Ford cez svojho hovorcu pre CNBC povedal, že automobilka v súčasnosti na platforme neinzeruje. Najväčšia americká automobilka General Motors 28. októbra oznámila, že dočasne zastavuje platenú reklamu na Twitteri. Tak trochu diplomaticky dodala, že spolupracuje s Twitterom, aby porozumela smerovaniu tejto platformy pod novým vlastníkom. A že je to bežný postup pri významnej zmene na mediálnom trhu.
Stellantis zas uviedol, že monitoruje všetky kanály na sociálnych médiách, ktoré sa týkajú jej značiek, a bude v tom pokračovať aj po nástupe nového vedenia na Twitteri. Stellantis, štvrtá najväčšia automobilka sveta, bude podľa jej vyhlásenia „mimoriadne bdelá“. Americká divízia Hondy nemá s prevzatím Twitteru Elonom Muskom problémy, pretože momentálne na tejto sociálnej sieti neinzeruje, hoci v minulosti tento priestor na reklamu využívala. „Stále vyhodnocujeme našu stratégiu platených sociálnych médií. V súčasnosti nie je Twitter súčasťou nášho mixu,“ vysvetlila Honda.
Čítajte viac Slovák, ktorý v Tesle šéfoval vývoju Autopilota, firmu opúšťaNissan síce odmietol konkrétne komentovať reklamu na Twitteri, ale vydal vyhlásenie, že bude pravidelne vyhodnocovať a upravovať reklamné úsilie, pokiaľ ide o to, ako a kde prezentovať produktové portfólio tak, aby bol v čo najlepšom spojení so spotrebiteľmi. Kórejský Hyundai zas uviedol: „Pozorne sledujeme akékoľvek zmeny na Twitteri, tak ako to robíme na všetkých marketingových platformách, aby sme zabezpečili súlad s našou marketingovou a komunikačnou stratégiou.“ Vzťah automobiliek k Twitteru, vlastneného jedným z ich konkurentov, bude v budúcnosti o to komplikovanejší, že väčšina z nich prechádza na výrobu elektromobilov, kde je práve Tesla kľúčovým hráčom.
Najlepšie to asi vystihol Henrik Fisker, šéf automobilky Fisker, ktorý už v apríli, keď sa o kúpe Twitteru Elonom Muskom začalo len diskutovať, zrušil svoj profil na tejto sieti s tým, že „nestojí o to, aby bola jeho sloboda prejavu aktívne riadená alebo kontrolovaná konkurentom“. Elon Musk sa však vyjadril, že zatiaľ nedošlo k žiadnym zásahom do moderovania obsahu na Twitteri. V budúcnosti by ale mala vzniknúť „rada pre moderovanie obsahu s rôznorodými názormi“. Elon Musk však rozhodne nepatrí k tým, ktorí by mali zmysel pre „pestrosť názorov“, čo ukázal aj okamžitou likvidáciou vedenia Twitteru.
Čítajte viac Tesla: Musk si trúfa na 20 miliónov áut ročne. Analytici sa smejú