Škoda to v Rusku dávno ‘zabalila‘. No Scala tam práve prichádza

Rusi sa po odchode západných automobiliek z krajiny naučili bravúrne obchádzať sankcie. Tamojší zákazníci tak majú k dispozícii dokonca aj modely, ktoré sa tam pred vojnou na Ukrajine nikdy nepredávali. Je tu ďalší dôkaz v podobe Škody Scala putujúcej do Ruska cez „de facto“ ilegálny dovoz. Česká automobilka s tým nemá čo spraviť.

21.11.2022 18:00
debata (12)
Nováčikom na ruskom trhu je Škoda Scala. Dováža... Foto: Martin Majerníček
Škoda Scala - autosalón BA 2019 Nováčikom na ruskom trhu je Škoda Scala. Dováža sa tam aj bez súhlasu českej automobilky.

Absolútna väčšina západných aj ázijských automobiliek ohlásila po ruskej agresii na Ukrajine koniec tamojších obchodných aktivít. Týka sa výroby áut v Rusku aj ich dovozu a predaja. Následkom toho sa krajine agresora doslova zrútil automobilový trh. Aby Rusko vyriešilo tragický nedostatok nových áut, použilo veľmi neštandardnú metódu. Už v máji posvätilo šedý import, ktorému hovorí „paralelný dovoz“. Dekrétom 506 vláda jednoducho obmedzila možnosti vlastníkov a vykonávateľov autorských práv a duševného vlastníctva. To otvorilo bránu dovozu áut z tretích krajín bez súhlasu výrobcov.

Mercedes-Benz - showroom Moskva Čítajte viac V Rusku sa opäť 'veselo' predávajú západné autá! Mercedesy, Porsche aj Lexusy

Takto sa do Ruska dostávajú cez tretie krajiny, ktoré na Rusko neuvalili sankcie, napríklad z Číny alebo z krajín združenia CIS, kde patria viaceré štáty bývalého Sovietskeho zväzu ako Kazachstan či Bielorusko, celkom nové západné autá. Dokonca aj úplne nové modely, ktoré sa v Rusku nepredávali ani pred vypuknutím konfliktu na Ukrajine. Najnovším príkladom je spustenie predaja Škody Scala na ruskom trhu. Pritom Škoda zastavila dovoz áut do Ruska a ich výrobu hneď začiatkom marca, len pár dní po spustení „špeciálnej vojenskej operácie“. Navyše, Scala nebola modelom pre tamojší trh. Rusi mali k dispozícii starší Rapid, vyrábaný priamo tampjšom závode v Kaluge.

Nokian Tyres Čítajte viac Z Ruska odchádza aj Nokian. Ale výhodnejšie, než ostatní

Teraz sa ale zo stránok agentúry Avtostat dozvedáme, že ruskí predajcovia disponujú zásobami Scaly s trojvalcom 1,0 TSI (110 k) a prevodovkou 7-DSG vo verzii Ambition v cene 2 750 000 rubľov, čo je 23 463 eur. To ale znamená, že ruskí zákazníci síce dostanú modernejší model na platforme MQB, ale za tento pokrok si neskutočne priplatia. Ten istý model stojí totiž na našom trhu 20 430 eur, a to po sérii zdražení. Nehovoriac o porovnaní s Rapidom, ktorý štartoval ešte nedávno v Rusku na cene 829 000 rubľov, čo je 7 073 eur, a ani v najdrahšej verzii s motorom 1,4 TSI sa nevyšplhal na viac ako dvojnásobok. Ruskí predajcovia áut tak svojich zákazníkov doslova „ošklbú“.

Pripomeňme, že podobne sa do Ruska dovážajú aj modely Toyoty, Lexusu, Mazdy, Suzuki, Mercedesu-Benz, Porsche, BMW aj Land Roveru. Medzi úplné novinky patria napríklad Mercedes-Benz EQE 350, Mercedes-Benz EQV, Mazda Atenza, Mazda CX-4, Toyota Avalon či VW ID.6. V súčasnej situácii s tým západné automobilky nič neurobia.

Škoda Scala - 2019
Škoda Scala - 2019
+24Škoda Scala - 2019

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #Rusko #Škoda #Škoda-Auto #predaj áut #Škoda Scala
Články podľa značiek