Fiat má veľké plány. Vrátiť sa má Multipla aj šesťstovka

Na verejnosť unikli informácie o veľkej „čistke“ modelov Fiatu. Nové zmiznú a staré sa vrátia. Medzi nimi aj nástupca „najškaredšieho“ auta planéty.

30.11.2022 18:00
debata (1)
Multipla si vyslúžila veľa posmechu, no bola... Foto: Fiat
Fiat Multipla - 2002 Multipla si vyslúžila veľa posmechu, no bola doslova geniálna. Pri dĺžke necelých štyroch metrov, odviezla šesť cestujúcich bez toho aby to obmedzilo jej batožinový priestor.

Fiat Multipla, vyrábaný v rokoch 1998 až 2010, bol často označovaný za najškaredšie auto planéty. Lenže Multipla mala aj svojich skalných priaznivcov. Kontroverzný dizajn s akýmsi labutím zobákom, ukrýval totiž nesmierne praktický interiér. Vďaka sedadlám v usporiadaní 3 + 3 odviezla Multipla pri dĺžke len neuveriteľných 3 994 mm šesť pasažierov a k tomu ešte dostatok batožiny. Jednoducho, bola doslova geniálna. Žiadne iné auto nič podobné nezvládlo. Napokon, koncept Fiatu neskôr napodobnila Honda s modelom FR-V. To všetko je už ale dávno minulosťou. Na svet však prenikli informácie, že Multipla by mohla predsa len vstať z mŕtvych.

Fiat Pulse - 2021 Čítajte viac Fiat Pulse: Nástupca Punta by zaujal aj v Európe. No tankuje len etanol

Podľa Fiat Gazétte s odvolaním sa na britské médiá chystá totiž Fiat veľkú reorganizáciu svojich modelov. A čuduj sa svete, miesto v ňom má aj kontroverzná Multipla. Nemáme si ju však predstavovať tak, ako v minulosti. Celý program Fiatu sa totiž zameria na SUV, o ktoré je neustále záujem. Multipla má nahradiť v ponuke hneď dva modely – klasický hatchback Tipo a tiež SUV 500X. A to už od roku 2024. Stáť by mala na platforme CMP koncernu Stellantis, ktorú dnes používa Peugeot 2008, Opel Mokka aj nový Jeep Avenger. Ako vieme, táto platforma umožňuje použitie spaľovacích motorov ako aj čisto elektrický pohon. Multipla si však vyberie len ten bezemisný.

Fiat - strategický modelový plán 2022 Foto: Fiat
Fiat - strategický modelový plán 2022 Fiat - strategický modelový plán 2022

Produkciu Multiply zabezpečí závod Fiatu v Turecku, pretože výrobu Dóbla, ktoré sa dnes v Turecku vyrába, presťahuje Fiat do Španielska. V hre sú ale aj ďalšie retronovinky. Na tej istej platforme sa má totiž vrátiť aj Fiat 600 v podobe malého SUV s dĺžkou štyroch metrov. Tento však bude možné kúpiť aj so spaľovacími motormi. Vyrábať by ho mali v Poľsku. Diskutuje sa aj o novej Pande, ktorá by mal prísť už na prelome rokov 2024 a 2025. Pravdepodobne pôjde o sériovú podobu konceptu Centoventi. Panda má nahradiť aj brazílske Argo. Kým však za Atlantikom uprednostní spaľovacie motory v Európe bude len elektrická. Jej výroba sa presunie do Srbska.

Fiat 500e Abarth - 2022 Čítajte viac Abarth 500e: Škorpión predstavil paródiu na samého seba

Ešte skôr ale uvidíme nové Topilino, čo nebude nič iné, preznačkovaný miniatúrny elektromobil Citroën Ami. A to už budúci rok. Ako vidieť, Fiat čoskoro úplne presedlá na techniku Stellantisu, presnejšie na platformy bývalého PSA, z čoho budú plynúť veľké úspory. Podobný osud bude mať pravdepodobne aj nová elektrická päťstovka, naplánovaná na rok 2026. Tá súčasná z roku 2020 má ešte talianske základy. S príchodom nových modelov budú postupne zanikať tie súčasné. Fiat 500 so spaľovacími motormi skončí už budúci rok a Tipo s 500X o rok neskôr. Súčasná Panda sa udrží najdlhšie – až do roku 2026. Keď odíde a nahradí ju tá elektrická, bude z Fiatu čistá elektromobilka. To sa ale bude musieť zároveň rozlúčiť s imidžom výrobcu lacných áut.

Fiat Multipla - 2002
Fiat Multipla - 2002
+18Fiat Multipla - 2002

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Fiat #Fiat Panda #Fiat 600 #Fiat Multipla
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek