Klasickú Ladu Niva poháňa atmosférický 4-valec s objemom 1,7 litra a výkonom 77 kW. To nie je ďaleko od hodnoty, ktorú ponúkala v roku 1978, v čase, keď sa predstavila svetu. Napokon, ide tak trochu o živého veterána, pretože za celých 56 rokov sa nezmenila ani v iných ohľadoch. Nemožno jej však uprieť titul prvého SUV i keď vtedy o tejto kategórii nik netušil. V každom prípade je to dodnes praktický a pri troche údržby nezničiteľný stroj, ktorý dokáže v teréne vďaka stálemu pohonu oboch náprava a redukčnej prevodovke dať na frak aj tím najmodernejším „esúvéčkam“.
Samozrejme, veľký komfort ani dynamiku od Nivy čakať nemôžte. Lenže, exemplár, ktorý sa práve ukázal v inzercii v Grécku, je akoby z inej planéty. Základ pochádza z roku 2004, ale dnes na ňom nie je prakticky nič sériové. Keď sa dostal do garáže svojho majiteľa, podstúpil radikálny tuning. Pod kapotou ukrýva 4-valec s objemom 1,85 litra doplnený turbodúchadlom, a ako vidieť, aj chladičom stlačeného vzduchu. Nové je sanie či výfukový trakt. Majiteľ, ktorý auto predáva deklaruje, že má 300 koní (220 kW). Táto brutálna sila putuje cez manuálnu prevodovku Sasman k obom nápravám. Jazda v takejto Nive musí byť poriadnym adrenalínom, hoci šprint na stovku nepoznáme.
Upravený je tiež podvozok s 22-palcovými diskami, s ktorými by ste ale asi do terénu ísť nechceli. Chránia ich efektné karbónové nadstavce na blatníkoch. Inak by vytŕčali. Interiér dostal anatomické športové sedadlá čalúnené červenou kožou aj moderný audiosystém s veľkou obrazovkou a mohutným subwooferom v kufri. Všetko na aute má byť podľa predávajúceho „ako nové“. Zdá sa, že túto Nivu grécky vlastník naozaj miloval. Najazdených má za tie roky len približne 50 000 kilometrov. V perfektom stave vyzerá byť aj lak. Hrdzu by ste hľadali márne. Ako ukazujú fotografie nie je ani na podvozku. Lacné plasty ale ruský pôvod neutaja.
Aby vás táto Niva na čerpacej stanici nezruinovala, dokáže jazdiť aj na LPG. Lenže čo ušetríte na palive, miniete hneď na začiatku. Kým bežnú Nivu ste si mohli ako novú ešte donedávna, kým sa dovážala do Európy, dopriať za približne 10 000 eur, táto vás bude stáť 35 000 eur. Je to na vás. Zberateľský klenot z nej nikdy nebude ale zaujať s ňou kdesi na zraze určite môžete.