Ako vieme, v Rusku sa zastavili takmer všetky automobilové výrobné linky. Z krajiny agresora sa stiahli západné značky. Obnoviť sa zatiaľ podarilo len výrobu starších zjednodušených modelov Lád v Togliatti, niektorých zjednodušených UAZ-ov a spustiť výrobu nových čínskych Moskvičov, z ktorých však nevznikne do konca roka viac ako 500 kusov. To je veľký problém nielen pre samotných Rusov, ktorí sú pri kúpe odkázaní takmer výlučne na „paralelný dovoz“ neskutočne predražených áut, ale aj pre ruské štátne orgány. Napríklad pre políciu. Tá nemá odkiaľ zohnať autá na obnovu svojho vozového parku.
Čítajte viac V Rusku sa opäť 'veselo' predávajú západné autá! Mercedesy, Porsche aj LexusyUž pred napadnutím Ukrajiny platil v Rusku princíp, že autá pre štátne organizácie, musia byť vyrobené v Rusku. Preto ste sa mohli v tejto krajine stretnúť v policajných farbách najmä s modelmi Škody, hlavne s Octaviou. V Kaluge a Nižnom Novgorode totiž z liniek schádzali vo veľkom Rapidy, Octavie, Kodiaqi a Karoqi. Jednoducho, vďaka tamojším továrňam bola česká automobilka už dlhé roky tradičným dodávateľom vozidiel pre štátne orgány. Od marca však Škoda v Rusku nevyrobila ani jedno auto a navyše sa Rusi už v apríli vyslovili, že Škodu, ktorá má korene v nepriateľskej krajine, vo svojich službách nechcú.
Čítajte viac Ruská polícia chce poslať české Škody do ‘šrotu‘. Súvisí to s vojnouV niektorých oblastiach Ruska malo byť dokonca podľa webu drom.ru používanie áut zahraničných značiek políciou zakázané. Oficiálne kvôli obavám z nedostatku náhradných dielcov a nemožnosti takéto autá servisovať. Teraz však Rusi prichádzajú na to, že podľa súčasných pravidiel nemajú kde nové autá získať. Podľa denníka Kommersant malo ruské ministerstvo vnútra dôjsť k záveru, že nedokáže nájsť vhodného dodávateľa na plánovaných 2 800 nových policajných vozidiel, ktoré mali nastúpiť do služby ešte tento rok. Rozpočet vo výške 4,5 miliardy rubľov (38, 4 mil. €) mal byť preto prevedený na iné účely.
Čítajte viac Moskvič už začal hru na automobilku. Z liniek zišli prvé čínske autáTieto informácie, ktoré sa zdajú byť logické, však ruské ministerstvo priemyslu a obchodu poprelo. Ako uvádza agentúra TASS, výberové konania majú prebiehať štandardným spôsobom. „Podľa našich informácií domáci výrobcovia spĺňajú všetky požiadavky ministerstva vnútra a dodanie áut môže prebiehať podľa plánu schváleného pre rok 2022,“ uviedol hovorca ministerstva priemyslu a obchodu. Na výber toho však veľa nebude, ak nechcú ruskí policajti jazdiť na morálne zastaraných Ladách Niva alebo Granta či na UAZ-e Patriot, ktorý tiež nie je práve vhodnou „zbraňou“ na naháňanie cestných pirátov.
Čítajte viac Škoda to v Rusku dávno ‘zabalila‘. No Scala tam práve prichádzaAle ani to nemusí klapnúť. Podľa Kommersantu vraj AvtoVaz, teda výrobca Lád, ponuku na dodávku policajných vozidiel odmietol, pretože stále bojuje s výpadkami vo svojom dodávateľskom reťazci. Zahraničné súčiastky nahrádza domácimi, čo je zdĺhavý proces. Podobne na tom má byť UAZ. Aj ten je rád, že vôbec čosi vyrába. Moskviče ešte neprichádzajú do úvahy, prvé kusy zišli z liniek len pred pár dňami. Najreálnejšie sa črtá možnosť, že ruskí policajti nakoniec presadnú do čínskych áut. Aj čínske automobilky majú totiž v Rusku niekoľko menších výrobných závodov. Napríklad Great Wall Motor (Haval) alebo Chery.