Na lacné Škody zabudnite. Tvrdí šéf automobilky

Podľa nového šéfa Škody Klausa Zellmera musí Škoda urýchliť elektrifikáciu a zároveň nezanedbať modely so spaľovacím motorom. Práve tie financujú celú transformáciu. Nie je to lacné.

07.12.2022 18:00
debata
Veľké sedemmiestne SUV bude jedným z troch... Foto: Škoda
Škoda Vision 7S - 2022 Veľké sedemmiestne SUV bude jedným z troch nových elektromobilov Škody do roku 2026. Financovať ho však budú Octavia, Supeb a Kodiaq.

Pôvodne Škoda plánovala prísť s troma novými elektromobilmi do roku 2030. Teraz ale svoju elektrickú stratégiu urýchľuje až o štyri roky. Do trojice noviniek, ktoré by mali byť na svete v roku 2026, investuje 5,6 miliardy eur. Pôjde o 7-miestne SUV na báze konceptu Vision 7S, SUV veľkosti súčasného Karoqu a tiež o elektrického nástupcu Škody Fabia s cenou od 25 000 eur. „Je to skôr, ako sme predtým avizovali. Náš cieľ je ambicióznejší,“ povedal pre nemecký Handelsblatt Klaus Zellmer, šéf automobilky Škoda. Do roku 2030 by mali elektromobily predstavovať až 70 % jej predajov.

Škoda Vision 7S Čítajte viac Škoda Vision 7S exkluzívne! Stretli sme sa s ňou ešte pred premiérou

Napriek tomu sa Zellmer zatiaľ nechce zaviazať k definitívnemu koncu výroby modelov so spaľovacími motormi. „O tom, ako sa bude trh vyvíjať, rozhodnú zákazníci,“ zdôraznil Zellmer. A zároveň priznal, že práve autá so spaľovacími motormi financujú celú elektrickú transformáciu. Preto bude Škoda udržiavať nažive aj svoje kľúčové modely. Už budúci rok príde nový Superb, nový Kodiaq a v roku 2024 aj veľká modernizácia bestselleru Octavia. Ďalším strategickým krokom má byť jasné dizajnové odlíšenie Škody od iných koncernových značiek.

Škoda Fabia Combi - 2015 Čítajte viac Škoda Fabia Combi Tour: Malé kombi sa míňa. Žiadne nové nepríde

„Škoda nebola ešte nikdy taká náročná na svoj dizajnový jazyk. Napokon, uvidíte to s príchodom nových elektrických modelov,“ vysvetľuje Zellmer. Podľa neho majú ale české autá zostať stále „praktické a poctivé“. Šéf značky však upozorňuje, že nové Škody nebudú v budúcnosti lacné. „Kto v minulosti hovoril o lacnej značke, dosť sa mýlil,“ hovorí Zellmer. Podľa neho je skôr než cenové odlíšenie dôležitejšie celkové odlíšenie. „Som presvedčený, že v konečnom dôsledku získame viac peňazí pre koncern vyššími investíciami na odlíšenie značiek,“ povedal.

Škodu však čaká ešte jedna veľká výzva. A to v Indii, ktorá sa po Nemecku a Českej republike stáva pre značku tretím najdôležitejším trhom. Práve India by mohla kompenzovať straty z ruského a čínskeho trhu. „India má pre nás najväčší potenciál rastu,“ povedal Zellmer. V prvom polroku 2022 tam Škoda predala viac áut ako za celý minulý rok. Najmä vďaka dvom novinkám – sedanu Slavia a SUV Kushak. Autá vyvinuté v Indii by mohli zamieriť aj do Vietnamu a juhovýchodnej Ázie. V súvislosti s Indiou dostala Škoda od koncernu novú úlohu – vyvinúť pre ňu lacný elektromobil.

Škoda Vision 7S - 2022
Škoda Vision 7S - 2022
+21Škoda Vision 7S - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto
Články podľa značiek