Na palubnú dosku auta možno namontovať takmer čokoľvek, najčastejšie sú to držiaky pre smartfóny alebo kamery. Nemci sa však na ňu rozhodli namontovať kávovar – a to už v roku 1959. Volal sa Hertella Auto Cofee Machine a je to zrejme jediný kávovar, ktorý sa predával ako oficiálne doplnkové príslušenstvo k autu s týmto spôsobom prichytenia. Bol vyrobený špeciálne pre Volkswagen Beetle.
Predával sa v dvoch variantoch – s napájaním na 6 V alebo 12 V. Dodnes sa ich zachovalo niekoľko a podľa ich majiteľov majú ku skutočnému kávovaru naozaj ďaleko. Vo vnútri bolo sitko, do ktorého sa káva nasypala, následne sa kávovar zapol (zasunutím do zásuvky/zapaľovača, samostatný vypínač nemal) a káva sa v ňom uvarila veľmi podobne ako sa varí čaj.
Na obrázku vidno, že sa dodával s porcelánovými šálkami a len ťažko si predstaviť, ako sa mohli v stroji počas udržať. Ono to však išlo vďaka tomu, že na dne bol kovový kotúčik, ktorý sa prichytil k magnetickému držiaku na kávovare. Taktiež prepracovaná bola konzola, ktorou sa kávovar prichytával k prístrojovke a z ktorej sa dal veľmi jednoducho vybrať a vyčistiť.
„Autostroj na kávu“ sa však príliš nepresadil. Dôvodom nebola ani tak, cena, ktorá by v prepočte na euro a zohľadnení inflácie bola v súčasnosti okolo 150 eur, ale skôr veľmi slabá kvalita kávy, daná spôsobom jej pripravovania.
V posledných rokoch sa objavilo niekoľko pokusov zakomponovať kávovar do výbavy auta, žiaden z nich si však netrúfol na inštaláciu priamo na prístrojovú dosku. Zväčša boli umiestnené v stredovom tuneli a v luxusných autách ako Maybach alebo Lexus. Výnimkou bol iba malý kávovar, ktorý pred desiatimi rokmi predstavil FIAT pre cenovo dostupný model 500 XL. Po dizajnovej stránke je to však skôr obyčajná termoska s displejom, vsunuteľná do držiaku na poháre.