Nie je žiadnym tajomstvom, že McLaren má už dlhší čas finančné problémy. V roku 2020, po pozastavení výroby a prepustení 1 200 zamestnancov ho zachránila Národná banka Bahrajnu. Jej hlavným akcionárom, rovnako ako hlavným akcionárom McLarenu, je Bahrain Sovereign Wealth Fund (Mumtalakat).
V tom istom roku nebola schválená úverová dohoda s britskou vládou v hodnote približne 160 miliónov dolárov. O rok neskôr McLaren súhlasil s dohodou, podľa ktorej spoločnosť predá svoje sídlo vo Wokingu realitnej investičnej spoločnosti za vyše 200 miliónov dolárov a zostane v ňom ako nájomca ďalších 20 rokov.
Finančné injekcie McLarenu dočasne pomohli, no faktom je, že spoločnosť sa prepadáva do stále hlbších problémov – v tomto roku vykázala za deväť mesiacov (do septembra) stratu 203 miliónov libier v porovnaní so stratou 69 miliónov libier pred rokom.

McLaren sa snažil predať aspoň časť svojej zbierky už minimálne dva roky, ale nedarilo sa mu to. Výročná správa McLarenu za rok 2021 uvádza, že v kolekcii je 54 vozidiel a má hodnotu približne 42 miliónov dolárov. To pri kolekcii, ktorá obsahuje aj autá Formula 1, na ktorých jazdili Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna a Mika Häkkinen a tiež formulu, s ktorou získal Lewis Hamilton svoj prvý titul majstra sveta príliš neprekvapuje. Bahrajnský investičný fond sa zachoval veľkoryso a za autá ponúkol takmer trojnásobok tejto sumy.
Tieto peniaze McLaren potrebuje na dokončenie svojho mimoriadne očakávaného plug-hybridného superšportu Artura, na ktorom vraj musí ešte vykonať „sériu technologických vylepšení“. Na ne potrebuje dodatočnú hotovosť a „upgrade“ auta spôsobí aj opätovné omeškanie dodávok prvých kusov.
Spoločnosť odmietla spresniť, ktoré vozidlá boli predané, no potvrdila, že aj po predaji zostávajú dočasne v jej sídle a verí tomu, že ich čoskoro v rámci svojej reštrukturalizácie dokáže odkúpiť späť.