Ferrari má nový systém natáčania kolies. Debutuje v SUV Purosangue

Prvé SUV z Maranella dostane do vienka novú technológiu natáčania zadných kolies. Pomôže aj v teréne.

09.12.2022 12:00
debata
Ferrari Purosangue bude prvým modelom na svete,... Foto: Ferrari
Ferrari Purosangue - natáčanie kolies Ferrari Purosangue bude prvým modelom na svete, ktorý dokáže kolesá na jednej náprave natáčať proti sebe.

Čo môže byť nové na systéme natáčania zadných kolies? Tak to by ste sa čudovali. Ferarri totiž prichádza s technológiou, ktorá porušuje jedno zo základných pravidiel riadenia oboch náprav. Doteraz sa kolesá na náprave, či už vpredu, alebo vzadu, natáčali rovnakým smerom. Pri nízkych rýchlostiach protismerne, aby sa zmenšil polomer zatáčania, napríklad v meste pri parkovaní a súhlasne pri vysokých rýchlostiach, čo zlepšovalo stabilitu napríklad pri preraďovaní sa z prúdu do prúdu na diaľnici. Ferarri však pre svoje prvé SUV Purosangue pripravilo systém, ktorý toho dokáže ešte viac.

Kolesá zadnej nápravy sú ovládané samostatne, takže každé z nich možno natáčať individuálne. A dokonca proti sebe! Aký to má význam? Purosangue vďaka tomu dokáže meniť zbiehavosť kolies vždy, keď to potrebuje. Napríklad pri maximálnej akcelerácii. Dosiahne sa tým lepší záber a vyššia miera stability. O to menej práce bude mať systém vektorovania hnacieho momentu medzi kolesami aj stabilizačný systém. Novinka nájde uplatnenie nielen na asfalte, ale tiež v teréne na povrchoch so zlou adhéziou, kde majú kolesá pri prudkom zrýchlení najväčšiu tendenciu sa „roztancovať“.

Systém natáčania zadných kolies bude schopný... Foto: Ferrari
Ferrari Purosangue - natáčanie kolies Systém natáčania zadných kolies bude schopný meniť ich vzájomnú zbiehavosť, čím sa zlepší stabilita a prenos výkonu pri prudkej akcelerácii. Nielen na asfalte, ale aj mimo neho.

Purosangue to bude nepochybne potrebovať, pretože jeho srdcom je 6,5-litrový atmosférický 12-valec s výkonom 540 kW (725 koní), vôbec najsilnejší nepreplňovaný motor aký kedy v Maranelle vyvinuli. Rovnako vzrušujúci je aj krútiaci moment, ktorý kulminuje hodnotou 716 Nm pri 6 250 otáčkach za minútu. Vďaka tejto strojovni šprintuje Purosangue na stovku za 3,3 sekundy a dvojnásobok má na tachometri za 10,6 sekundy. Každý systém, ktorý mu pomôže prenášať túto ohromnú silu na povrch, sa mu teda zíde. Zvlášť ak bolo cieľom zachovať napriek vyššej stavbe jazdné vlastnosti typické pre čistokrvné GT.

Ferrari Purosangue - 2022
Ferrari Purosangue - 2022
+9Ferrari Purosangue - 2022
Ferrari Purosangue - 2022
Ferrari Purosangue - 2022
+3Ferrari Purosangue - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Články podľa značiek