Európania nad čínskymi autami ohŕňajú nos. Zatiaľ

Invázia čínskych automobiliek v Európe môže naraziť na nezáujem zo strany zákazníkov. Ukazuje to prieskum nemeckej agentúry Civey. Z dlhodobého hľadiska však opýtaní veria na úspech čínskych značiek. Prekvapením je, že to hovoria najmä vlastníci prémiových áut.

09.12.2022 16:00
debata (2)
Od úspechu delí čínske automobilky v Európe... Foto: SAIC
Čína - SAIC Od úspechu delí čínske automobilky v Európe ešte veľa času. Štyria z piatich opýtaných Európanov zatiaľ kategoricky vylučujú kúpu auta čínskej značky.

Čína chystá veľkú automobilovú ofenzívu. Prítomnosť značiek BYD, MG, Nio, Great Wall či Aiways na niektorých trhoch je len jej začiatkom. Či ale majú Číňania naozaj šancu na úspech, je otázne. Nemecká agentúra Civey sa totiž opýtala zákazníkov, či sú naklonení kúpe čínskeho auta a pre tamojšie automobilky nemá príliš dobré správy. Záujem prejavilo len 12 % z opýtaných a ďalších 9 % bolo nerozhodnutých. Celých 79 % však malo vo veci jasno – nevie si vôbec predstaviť, že by si malo kúpiť auto čínskeho výrobcu.

Nio-ES8-export-Shanghai-Waigaoqiao-Port-1024x576 Čítajte viac Čínske automobilky už nakupujú megalode. Chystajú sa do Európy

Podobne dopadol prieskum Atomobilwoche. Z 900 opýtaných až 72 % odpovedalo, že pri kúpe nového auta nemajú u nich čínske automobilky šancu. Záujem o ne prejavilo 18 %. To ale neznamená, že do budúcna sa to nemôže zmeniť. Poradenská spoločnosť Berylls Strategy Advisors zistila, že až 45 % z takmer 1 000 respondentov si je istých, že čínske autá sa z dlhodobého hľadiska v Európe presadia. A čo je ešte zaujímavejšie, ide najmä o zákazníkov prémiových značiek, od ktorých by sme podobnú náklonnosť nečakali.

Super-Van-1 Čítajte viac Číňania si brúsia zuby už aj na európsky trh s nákladiakmi. Najmä elektrickými

Z tých, ktorí už majú skúsenosť s čínskym autom, verí do budúcna produktom z ríše stredu až 65 %. Hoci sa čínske autá rapídne zlepšujú, čo platí najmä o elektromobiloch, pri ktorých sa očakáva najtvrdší európsko-čínsky boj o zákazníka, čaká ešte čínske značky dlhá cesta. Veď si len spomeňme, koľko trvalo kórejským automobilkám Hyundai a Kia, aby sa presadili v Európe. Hyundai prišiel do Európy už v roku 1991. Dnes má na starom kontinente približne 4-percentný trhový podiel a sesterská Kia necelé tri percentá.

geely Čítajte viac Číňania už európske automobilky nepotrebujú. Skôr Európa sa začína báť čínskych značiek

Číňanom to pôjde pravdepodobne rýchlejšie, ale je naivné si myslieť, že v priebehu pár rokov zmena pravidlá hry. Ich najväčšou nevýhodou je malé povedomie Európanov o čínskych značkách a nedôvera v kvalitu čínskych produktov. Hoci v Číne sa už vyrábajú výhradne luxusné Volvá či švédske elektromobiyl Polestar. Z Číny sa budú dovážať aj nové Smarty a najnovšie aj elektrická Cupra Tavascan. Zabudnúť nesmieme ani Teslu, ktorá z čínskej gigafactory v Šanghaji dováža do Európy model 3.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #čínske autá
Články podľa značiek