Audi predstavuje ekobenzín R33. Aj keď sa lúči so spaľovacími motormi

Audi od roku 2026 nepredstaví žiaden nový model na benzín alebo naftu. Napriek tomu sa pustilo do vývoja ekologického benzínu a nafty.

14.12.2022 12:00
debata
Nový benzín R33 Gasiline a nafta R33 Diesel... Foto: Audi
Audi - benzín a nafta R33 Nový benzín R33 Gasiline a nafta R33 Diesel znižujú emisie CO2 o 20 % bez toho, aby bolo potrebné meniť technológiu motorov či technológiu čerpacích staníc.

Aj Audi čaká čisto elektrická budúcnosť. Na batérie začne masívne prepriahať od roku 2026. Od tohto dátumu budú všetky jeho nové modely čisté elektromobily. Ale aj dovtedy chce znížiť svoju uhlíkovú stopu. Preto už vlani predstavilo naftu R33 Blue Diesel. Toto palivo je zložené z jednej tretiny z obnoviteľných komponentov. Skladá sa z 26 % parafínového paliva HVO (hydrorafinovaný rastlinný olej), siedmich percent bionafty a zvyšok tvorí nafta z ropy.

e10 Čítajte viac Hrozí nám benzín E15? Je to tak - staré autá to budú mať ešte ťažšie!

A teraz prichádza Audi aj s novým ekologickým benzínom R33 Blue Gasoline, kde tvorí obnoviteľnú časť 10 % etanolu a 23 % bionafty, ktorá sa získava zo zvyškových materiálov, ako je talový olej, ktorý je vedľajším produktom výroby buničiny. Tieto palivá nie sú určené pre bežné čerpacie stanice. Audi ich používa pre vlastné potreby a tankuje nimi aj nové autá, ktoré sa dostávajú k zákazníkom. Podľa Audi znižujú benzín a nafta R33 emisie CO2 o približne 20 %. Je to ďalší krok k dosiahnutiu uhlíkovej neutrality vo výrobných závodoch Audi do roku 2025.

Nové palivá R33 vyvinulo Audi so spoločnosťami... Foto: Audi
Audi - benzín a nafta R33 Nové palivá R33 vyvinulo Audi so spoločnosťami Shell a Bosch. Postupne by sa mohli rozšíriť aj na čerpacie stanice.

Benzín R33 Blue Gazoline vyhovuje platnej norme pre benzín, DIN EN 228, čo znamená, že ho môže tankovať každé vozidlo schválené pre použitie benzínu Super 95 E10. Aj nafta R33 Blue Diesel spĺňa dnes najrozšírenejšiu normu EN 590, a preto je certifikovaná pre všetky dieselové vozidlá – dokonca aj tie staršie. Audi navyše tvrdí, že ide o prémiové palivá, ktoré znižujú opotrebenie, zabraňujú korózii a predlžujú životnosť motora. V niektorých parametroch prekračujú požadované normy, napríklad v stálosti pri skladovaní.

Mercedes-Benz - syntetické palivá Čítajte viac Únia sa mýli: Spaľovacie motory nie sú problém, je ním palivo

Nové ekopalivá vyvinulo Audi v spolupráci so spoločnosťami Shell a Bosch. Postupne by sa mali dostávať aj na bežné čerpacie stanice. Ceny by nemuseli byť až taký veľký problém. Momentálne sa totiž benzín E5 v Nemecku predáva za 1,709 eura za liter, E10 za 1,649 eura a E33 na čerpacích staniciach Audi a Volkswagenu za 1,859 eura. Ak by bol štát ochotný znížiť na palivá R33 dane, mohli by sa cenou dorovnať štandardným palivám. Výhodou je, že zavedenie týchto palív si nevyžaduje žiadnu zmenu technológií motorov ani čerpacích staníc a efekt zníženia CO2 je okamžitý.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #benzín #nafta #Audi #ekologické palivá #R33
Články podľa značiek