Ford má 120-ročnú tradíciu a v Európe je pevne zakorenený od roku 1961, keď vytvoril samostatnú divíziu Ford of Europe. Z niekdajšej slávy však veľa nezostalo. Jeho pozícia na starom kontinente už nie je zďaleka taká silná ako v minulosti. I keď oproti iným americkým konkurentom, je stále relatívne stabilná. Lenže niekdajšie hity ako Fiesta, Mondeo či Focus hrajú dnes už len tretie husle. To by sa však mohlo zmeniť v súvislosti s prechodom na elektrický pohon. Ford si myslí, že vie, ako na to. Vytvára novú stratégiu so sloganom „dobrodružný duch“, ktorý má vyjadrovať americké hodnoty, akými sú sloboda, outdoor a – samozrejme – veľké autá.
Čítajte viac Test: Ford Mustang Mach-E - elektromobil, ktorý dáva zmyselZatiaľ má síce na trhu len elektrický Mustang Mach-E a elektrickú dodávku E-Transit, ale do budúcnosti chystá ďalšie modely. Vieme, že využije synergiu s Volkswagenom, ktorý mu ponúkol batériovú platformu MEB. Na nej by mali vzniknúť už v roku 2023 dva nové elektromobily. Lenže v nasledujúcom roku, teda v roku 2024 pribudne ďalších sedem, čo znamená, že do dvoch rokov chce mať Ford na starom kontinente deväť elektrických noviniek. Malo by ísť crossovery, a SUV, ktoré by ladili s americkým dedičstvom Fordu. A do konca dekády by sa mal Ford v Európe zmeniť na čisto elektrickú značku. Tým by chcel dobehnúť svoj elektrický sklz oproti konkurencii.
Čítajte viac Tento Ford Thunderbird poháňal motor z Boenigu. Skončilo to fiaskomNový marketing sa má zamerať špeciálne na autá so zvýšeným podvozkom a opustiť tradičné segmenty kompaktov, ktoré už nedokážu osloviť dostatočný počet zákazníkov. Zákazníci Fiesty by tak mohli prejsť k elektrickej Pume, ktorú začne Ford vyrábať v Rumunsku už o dva roky. A tak by to malo byť aj s ďalšími modelmi. Zmeny však zasiahnu aj predajnú sieť, ktorá má prejsť na agentúrny model, teda na priamy predaj zákazníkom, kde by díleri plnili len funkciu sprostredkovateľov a dostávali paušálny poplatok. „Využívame príležitosť úplne zmeniť svoju pozíciu. Naše autá budú do roku 2030 viac americké a výlučne elektrické, povedal,“ povedal Christian Weingaertner, šéf nemeckého Fordu.
Čítajte viac Ford predstavil diesel snov. V Európe môžeme len 'slintať'