Za najmodernejšiu technológiu svetiel sa dnes považuje tá laserová, ktorú používa napríklad BMW. Taký Mercedes-Benz však ostal pri diódach a dosahuje nimi podobné výsledky. A veriť im bude naďalej aj Porsche, ktoré v spolupráci so spoločnosťami Bosch, Infineon, Hella a Nichia vyvinulo nové svetlá HD Matrix LED. Tvrdí, že stanovujú nové štandardy pre diaľkové osvetlenie bez rizika oslnenia. A, samozrejme, sú lacnejšie ako svetlá využívajúce laser. Predstavia sa v modernizovanom SUV Porsche Cayenne už budúci rok.
Čítajte viac Porsche má pre svoje modely strešný stan. Dáte ho aj na športiak!Najväčším rozdielom v porovnaní so súčasnou generáciou matrixových svetiel je, že funkciu stretávacích a diaľkových svetiel odteraz vykonávajú dva samostatné zdroje svetla. Ešte viac to zvýrazní typický štvorbodový dizajn svetiel, taký charakteristický pre nové Porsche. Kvôli tomu sa svetlomet vzdal maticovej jednotky s jedným diaľkovým svetlom, ktorá je umiestnená v strede existujúceho maticového reflektora. Nahrádzajú ho dve samostatné HD matricové jednotky v spodných rohoch každého svetlometu.
Každý zo štyroch modulov obsahuje 16 384 diód, alebo ak chcete pixelov. Spolu to znamená až 65 536 diód pre oba reflektory, ktoré pracujú s intenzitou 160 luxov, pričom v kombinácii s diaľkovým svetlom to je až 300 luxov. Doteraz obsahovali svetlá len 84 diód. Svetelný dosah nových diaľkových reflektorov je 600 metrov, čo zodpovedá najnovším laserovým svetlám. Porsche ale zdôrazňuje, že nejde len o výkon a dosah, ale aj o rozloženie svetelného poľa, ktoré je možné plynule regulovať v stredových a bočných oblastiach.
Vytvoriť kompaktnú konštrukciu svetiel s takým vysokým počtom diód umožnila nová technológia mikrodiód, ktoré majú hrúbku ľudského vlasu. Reflektory zároveň obsahujú riadiaci modul s 3D grafickým výpočtom intenzity svetla samostatne pre každú z diód. Vďaka tomu svetlá neoslňujú protiidúcich vodičov. Potrebné dáta získavajú z kamery na čelnom okne, ale aj z navigácie. Intenzitu diaľkového svetla možno nastavovať až v 1 024 stupńoch, pričom zmena trvá len 16 milisekúnd.
Čítajte viac Porsche 911 Dakar: Táto Carrera jazdí ako off-road. Stovku dá však za 3,4 s!To prepožičiava svetlám aj ďalšie funkcie, ako prisvietenie zákrut či redukciu odrazov z dopravného značenia. Vďaka tomu budú môcť byť nové svetlá s adaptívnymi diódami predávané aj v USA, kde mali doteraz zákaz pre odlesky pri osvetlení značiek. Sú tiež schopné uvítacích animácií. Kvôli novým svetlám vybudovalo Porsche svetelný tunel vo svojom výskumnom a vývojovom centre vo Weissachu na predmestí Štuttgartu. Hlavná testovacia hala svetelného tunela umožňuje inžinierom testovať svetelné projekcie do 90 metrov a do výšky štyroch metrov.