Hyundai N chce prilákať petrolheadov k elektromobilom virtuálnou prevodovkou!

Ako zlomiť odpor vyznávačov športovej klasiky k elektrickému pohonu? Hyundai im chce dopriať autentické vzrušenie z radenia rýchlosti.

20.12.2022 14:00
debata
Pripravovaná vrcholová verzia Ioniqu 5 od... Foto: Hyundai
Hyundai N Vision 74 Concept 8 Pripravovaná vrcholová verzia Ioniqu 5 od divízie N by mala mať výkon 430 W a na stovku zrýchľovať za 3,5 sekundy. Emócie za volantom má podporiť aj virtuálna dvojspojková prevodovka.

Pokrytectvo v moderných autách naberá obludné rozmery. Máme tu falošné výfuky, falošné vetracie otvory aj falošnú úpravu zvuku motora, ktorý sa šíri z reproduktorov audiosústavy. Kde sa to skončí? Hyundai chce ísť ešte ďalej, presnejšie jeho divízia N. V pláne má totiž získať priazeň nadšencov jej športových modelov so spaľovacím motorom pre pripravované elektromobily. Veďe na ceste je prvý elektrický Hyundai N, vychádzajúci z Ioniqu 5. Využije rovnakú technológiu ako sesterská Kia EV6 GT, ale Hyundai tvrdí, že jeho verzia bude ešte viac orientovaná na okruh. Ako však presadiť typického vodiča Hyundaia i30 N do Ioniqu 5 N?

Hyundai N Vision 74 Concept 6 Čítajte viac Hyundai N Vision 74 Concept: Vodíkový hybrid v retro dizajne vyráža dych

„Chceme získať tých, ktorí stále hovoria, že nikdy nebudú jazdiť na elektromobiloch, pretože to nie je zábavné,“ povedal výkonný technický poradca Hyundaia a tvorca značky N Albert Biermann pre austrálsky web CarExpert. „Mali sme však už za volantom našich elektromobilov tradičných petrolheadov a musím povedať, že to trvalo od tridsiatich sekúnd do dvoch minút, kým celkom zresetovali svoje predsudky. Nakoniec si začnú myslieť, že to nie je také zlé, alebo že je to dokonca ešte lepšia zábava ako s konvenčnými autami,“ doplnil. A aby tento „reset“ trval čo najkratšie, vyvíja divízia N pre svoje pripravované vysokovýkonné elektrické modely virtuálnu dvojspojkovú prevodovku.

kia zilina Čítajte viac Elektromobily pre Európu budú Kia a Hyundai vyrábať v Žiline

Počas jazdy bude simulovať zvuk motora, radenie virtuálnych prevodových stupňov či dokonca vibrácie, ktoré by sa prenášali do sedadla a volantu. Samozrejme, tento akusticko-haptický efekt bude možné kedykoľvek deaktivovať, ak by vám takáto forma zábavy nevyhovovala. „Musíme ukázať, že obavy z toho, že s elektromobilmi sa končí faktor zábavy, je mylná," vysvetľuje Till Wartenberg, viceprezident divízie N. Zároveň však priznáva, že sa tak nestane z večera do rána. Aj preto Hyundai N plánuje udržať vo výrobe klasické modely najdlhšie, ako to len bude možné.

Hyundai IONIQ 6 - 2022 Čítajte viac Hyundai Ioniq 6: Aerodynamický ‘streamliner‘ je na Slovensku. Poznáme ceny
Hyundai N Vision 74 Concept
Hyundai N Vision 74 Concept
+6Hyundai N Vision 74 Concept

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai N #Hyundai Ioniq 5
Články podľa značiek