Toyotu rozhodne nemôžeme považovať za automobilku, ktorá by sa bránila inováciám znižujúcim emisie. Je najväčším výrobcom planéty a zároveň tvorca a najväčší výrobca hybridov. Žiadna iná automobilka neurobila pre ochranu klímy viac ako práve Toyota. Napriek tomu si jej šéf Akio Toyoda vyslúžil už veľa kritiky za svoj opatrný prístup k elektromobilom. To napriek tomu, že Toyota vlani oznámila plán vyrábať do konca dekády 3,5 milióna batériových áut ročne. Šéf Toyoty teda nie je nepriateľom elektromobilov, prekáža mu len to, že automobilky sú tlačené k jedinej „správnej“ technológii. Hovorí o tom dosť často, naposledy v Thajsku počas 60. výročia Toyoty na tomto trhu.
Čítajte viac Toyota C-HR Prologue: Drzý koncept je na ceste k výrobným linkámTvrdí, že elektromobily sú trendom, a tak si mnoho ľudí z autobranže netrúfne čisto elektrické autá kritizovať. „Ľudia v automobilovom priemysle sú väčšinou ticho. A táto mlčiaca väčšina sa pýta, či je naozaj v poriadku mať batériový elektromobil ako jedinú možnosť pre budúcnosť,“ povedal Toyoda thajským novinárom. „Pretože odpoveď je stále nejasná, nemali by sme sa technologicky obmedzovať,“ vysvetlil. Toyoda označil za nepriateľa uhlík, a nie konkrétny spôsob pohonu vozidla. Veď v hre môžu byť aj syntetické palivá či vodík.
Čítajte viac Toyota bZ Compact SUV: Ďalšia elektrická ‘ochutnávka‘ prichádza z Los AngelesToyoda prirovnal situáciu s elektromobilmi k situácii s autonómnymi autami. Aj o tejto technológii automobilky totiž deklarovali, že je takmer za rohom, pritom nás od bezpečného autopilota delí aspoň dekáda. S elektromobilmi a ich masovým rozšírením je to podobné, pretože pripravený musí byť celý reťazec – od ťažby surovín až po recykláciu batérií. A k tomu musí byť k dispozícii dostatočná nabíjacia infraštruktúra a dosť zelenej energie, bez ktorej nie sú elektromobily o nič čistejšie ako autá na fosílne palivá. Stávku na jednu kartu tak Toyoda považuje za hazard.