Prvý autorský model Cupry sa stal okamžite bestsellerom značky. Vlani sa z tohto atraktívneho športového SUV, či skôr crossoveru, predalo 50 770 kusov. To je viac ako dve tretiny zo všetkých vlaňajších registrácii len nedávno vytvorenej Cupry. Vrcholom v ponuke je Formentor VZ5, vybavený dnes už vzácnym preplňovaným 5-valcom 2,5 TSI s výkonom 287 kW a krútiacim momentom 480 Nm. Práve vďaka nemu dosahuje ostrý Formentor VZ5 fantastickú dynamiku. Napríklad zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 4,2 sekundy.
Čítajte viac Cupra predstavuje limitky Ateca Tribe a Formentor TribeSamozrejme, výnimočný motor si zasluhuje aj výnimočnú pozornosť pri výrobe. A práve tajomstvá jeho vzniku teraz Cupra odhaľuje. Mnohých si prekvapí, že tento agregát montujú prevažne ručne. Nie však v Španielsku, kde vyrábajú Formentor. Srdce Formentoru VZ5 vzniká v špecializovanom závode Audi Hungaria v Győri, v ktorom je linka na výrobu vysoko výkonných motorov pre celý koncern Volkswagen. Proces výroby prebieha s precíznou manuálnou „choreografiou“ aby sa dosiahol maximálny výkon a maximálna spoľahlivosť.
„Remeselná práca má zásadný význam pri výrobe takého exkluzívneho, vysoko výkonného motora,“ vysvetľuje Robert Buttenhauser, člen predstavenstva výroby motorov Audi Hungaria. Vzhľadom na jeho jedinečnosť a komplexnosť je pozornosť venovaná najmenším detailom ešte dôležitejšia. Preto môžu na tejto linke pracovať iba vysoko kvalifikovaní špecialisti. „Tím, podieľajúci sa na výrobe, bol vybraný s dôkladne vyškolených odborníkov na základe ich talentu, skúseností a nadšenia,“ hovorí.
Čítajte viac Cupra D28 Formentor e-Hybrid: Táto superjachta zvláda dve hodiny na elektrinu!Päťvalec pre Formentor VZ5 sa skladá z približne 500 dielov a na jeho montáži sa podieľa 40 ľudí. Preto v automobilovom závode vzniká denne iba 77 motorov a výrobná séria modelu Cupra Formentor VZ5 je limitovaná na 7 000 kusov pre celý svet. Predstavuje najvýkonnejší model Cupry so spaľovacím motorom, kým sa z Cupry do roku 2030 nestane čisto elektrická značka. Po montáži podrobia každý exemplár motora testom. „Aby sme overili, či dosahuje predpísaný výkon 390 koní, každý motor naštartujeme, a po zohriatí na prevádzkovú teplotu ho dôkladne otestujeme predtým ako ho namontujeme do vozidla, “ vysvetľuje Robert Buttenhauser.