Slabý dojazd elektromobilov je známy problém. A v plnej nahote sa ukazuje najmä v chladnom zimnom období, keď dojazd klesá hlboko pod deklarované hodnoty. Rozdiel v dojazde v teplom a v chladom počasí minulý rok analyzovala napríklad spoločnosť Recurrent. Ako základ poslúžili údaje o viac ako 7 000 elektromobiloch a o ich dojazdoch pri teplote 21 stupňov Celzia a –3,5 stupňov Celzia. Do výberu sa dostalo 13 najrozšírenejších elektrických modelov v zámorí.
Najväčší pokles dojazdu sa ukázal v prípade Chevroletu Bolt (32 %), Fordu Mustang Mach-E (30 %) a Volkswagenu ID.4 (30 %). V praxi to znamená, že ak teplota klesne pod bod mrazu, so spomínanými autami prejdete takmer o tretinu menej kilometrov ako v ideálnej teplote pre batérie, čo je približne 20 °C.
To isté zaznamenali aj Kórejci. Juhokórejská komisia pre hospodársku súťaž KFTC oznámila, že udelí americkému výrobcovi elektromobilov Tesla pokutu v prepočte 2 milióny eur za zamlčovanie informácií o reálnom dojazde jej vozidiel pri nízkych teplotách. Informoval o tom server CNBC.
KFTC oznámila, že Tesla dostane pokutu 2,85 miliardy wonov (2,01 milióna eur), pretože neupozornením zákazníkov nadhodnotila dojazd svojich vozidiel. Tesla na svojej internetovej stránke síce uvádza rady na jazdenie v zimných mesiacoch, avšak neinformuje o rozsahu zníženia dojazdu po poklese teplôt pod nulu.
Juhokórejská spotrebiteľská organizácia už v roku 2021 vo svojom prieskume uviedla, že dojazd elektrických vozidiel pri nízkych teplotách môže klesnúť až o 40 %, pričom autá Tesly patria k najviac problémovým. Americká automobilka sa k informáciám nevyjadrila.