Patálie so skrátením dojazdu elektromobilov pozná každý majiteľ elektrického auta. Elektromotory majú totiž takú vysokú účinnosť, že nedokážu generovať dostatok tepla pre vyhriatie kabíny, tak ako to dokážu autá so spaľovacím motorom. Dojazd elektrického auta, aj takého, ktoré si pomáha tepelným čerpadlom, sa preto môže v mrazoch skrátiť pokojne o 30 percent. Aj preto používajú elektromobilisti často namiesto klasického kúrenia radšej vyhrievané sedadlá či volant. Tieto spotrebiče odoberajú menej energie ako klimatizácia. Pomôcť by im však mohla ďalšia vychytávka, s ktorou prichádza známy nemecký dodávateľ pre automobilový priemysel – spoločnosť ZF Friedrichshafen.
ZF predstavuje vyhrievané bezpečnostné pásy. Majú predĺžiť dojazd
Energia, ktorú spotrebujú elektromobily na kúrenie, skracuje ich dojazd. Čo tak sa zahriať inak?
Foto: ZF Friedrichshafen
Foto: ZF Friedrichshafen
Čítajte viac IIHS: Autá slabo upozorňujú na nezapnuté pásy. Výnimkou je Subaru Tú síce poznáme najmä vďaka prevodovkám, ale čoraz viac sa orientuje na elektromobilitu, keďže prevodovky odchádzajú spolu so spaľovacími motormi na vedľajšiu koľaj. ZF vyvinulo vyhrievané bezpečnostné pásy. Firma tvrdí, že toto riešenie dokáže spolu s vyhrievaným sedadlami a vyhrievaným volantom predĺžiť dojazd elektrických áut v zime o 15 % v porovnaní s režimom vyhrievania kabíny kúrením. Na prvý pohľad sa pritom vyhrievané pásy nelíšia od klasických bezpečnostných. To preto, že drôty, ktoré slúžia ako ohrievacie vodiče, sú vpletené priamo do pásu. Neexistujú tu ani žiadne kompromisy v bezpečnosti. ZF tvrdí, že sériovej výrobe už nič nebráni a ani aplikácii do áut. Rozdiely v montáži majú byť minimálne.
© Autorské práva vyhradené