Percento neúspešnosti v nemeckých autoškolách z roka na rok rastie. Združenie TÜV nedávno s odvolaním sa na údaje Federálneho úradu pre motorovú dopravu oznámilo, že v uplynulom roku neprešlo testami až 37 percent uchádzačov, kým v roku 2013 to bolo len 29 percent. Zhoršenie teda predstavuje až osem percent. V praktickom teste, teda zo skúšobnej jazdy na „vodičák“ skupiny B, vyletelo dokonca 43 percent žiakov. Ako je to možné?
Čítajte viac Pozor na staré vodičáky, vydané do apríla 2004. Platia len do konca roka 2023Nejde len o to, že intenzita dopravy a počet predpisov sa za posledných 20 rokov výrazne zvýšili – a tým aj nároky na vodičov. Je tu ešte jeden vinník – iné vnímanie dopravy v porovnaní s generáciou pred dvoma dekádami. „Mladý človek, ktorý dnes prichádza do autoškoly, má úplne iné vnímanie dopravy – a to nižšie,“ povedal podpredseda Spolkového zväzu autoškôl Kurt Bartels. Pripisuje to najmä používaniu mobilných telefónov.
Čítajte viac Pozor! Toto sú 3 zásadné zmeny pri získaní 'vodičáku', platiť začnú od januára„Pozrite sa dnes do áut a zistíte, či sa mládež pozerá na cestu. Nie, nepozerá, pozerá sa na svoje smartfóny. A to isté platí, keď kráča,“ vysvetľuje Bartels. To je podľa neho dôvod, prečo mladým ľuďom chýba „prirodzená vnímavosť k dianiu v doprave“. Noví žiaci majú navyše problém s udržaním pozornosti. Napriek tomu záujem o vodičské oprávnenie rastie a autoškoly sú vyťažené. Dôvodom môže byť podľa Bartelsa aj nedávna pandémia, ktorá vyhnala ľudí z verejných prostriedkov a posadila späť do áut.