Predaj áut v Nemecku, ktoré je najdôležitejším trhom v EÚ, sa v roku 2022 stabilizoval, respektíve mierne stúpol. Celkovo sa tam predalo 2,65 milióna nových áut, čo je o 1,1 percenta viac ako v roku 2021. Pozitívny trend vidno najmä v posledných mesiacoch, napríklad v decembri sa predalo 314 315 tisíc osobných áut, čo je vyše 38 percent viac, ako v decembri 2021.
Na nemeckom automobilovom trhu sa však minulý rok udialo niekoľko zaujímavých vecí. Ak by ste ešte tak pred piatimi rokmi povedali nejakému Nemcovi, že jednou z najúspešnejších značiek bude v tejto krajine Dacia, asi by dostal intenzívny záchvat smiechu. Lenže ten by ho v roku 2022 prešiel. V ňom totiž z mainstreamových značiek zaznamenala Dacia najvyšší, takmer 50-perentný nárast predaja. Až 75-percentný zaznamenala americká Tesla a veľmi dobre sa darilo aj dvom relatívne novým značkám, ktoré zatiaľ nemajú až také silné predaje – sú nimi Polestar (+ 166,4 percenta) a DS (+ 91,2 percenta).
Čítajte viac Nemecké automobilky začínajú mať problémy. Kvôli elektromobilomNaopak, naozaj zlý rok má za sebou na silnom nemeckom trhu Suzuki, ktoré medziročne kleslo s predajom o vyše 43 percent. Nedarilo sa ani tradičným francúzskym značkám, medziročný pokles zaznamenali Renault (- 24,6 percenta), Peugeot (- 14,1 percenta) a aj Citroën (- 14 percent). A ako to vyzeralo s domácimi nemeckými značkami? Z nich medziročne najviac rástlo Audi (+17,3 %) a darilo sa aj Mercedesu ( 8,3 percenta). Naopak, pomerne prekvapivo medziročne klesli v Nemecku predaje BMW (- 5,7 percenta) a aj Volkswagenu (- 1,8 percenta).
A v neposlednom rade stojí za zmienku aj fakt, že predaj elektrických áut sa prakticky vyrovnal predaju naftových, je medzi rozdiel len jedinej desatiny percenta. Konkrétne trhový podiel batériových elektromobilov bol v roku 2022 17,7 percenta a naftových áut 17,8 percenta. Takže je takmer isté, že v tomto roku sa aj v Nemecku dostanú elektromobily pred neustále klesajúce diesle. Najväčší podiel mali medzi novo registrovanými autami v Nemecku minulý rok benzínové modely, tento typ paliva využívalo každé tretie auto. Naopak, plug-in hybridné autá boli s trhovým podielom 13,7 relatívne na okraji záujmu nemeckých zákazníkov