
Volkswagen urýchľuje elektrifikáciu akčným plánom Acelerate. V súčasnosti už má na trhu päť čisto elektrických modelov, no do roku 2026 predstaví ďalších desať. Tým prvým bude elektrický ID.7 – ideový nástupca Passatu. Táto ikona strednej triedy síce dostane už tento rok ďalšiu generáciu, no vyrábať sa bude výlučne vo verzii kombi. Mimochodom v Bratislave. Klasický sedan sa premení na elektromobil postavený na platforme MEB. Na blížiacu sa premiéru upozornila automobilka na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Táto výstava je totiž pre výrobcov áut stále atraktívnejšia. Práve tu ukázal Volkswagen sériovú verziu ID.7, i keď nie úplne. Luxusnú limuzínu s rázvorom náprav až 2 970 mm, čo je 184 mm viac v porovnaní so súčasným Passatom, pokryl špeciálnou kamuflážou.


Motív inšpirovaný QR kódom pozostáva z neuveriteľných 40 vrstiev laku, z ktorých niektoré sú vodivé a niektoré izolačné. Celkovo je kamufláž rozdelená do 22 sekcií. Vďaka elektroluminiscencii dokážu určité oblasti laku svietiť a dokonca reagovať na hudbu. Aj napriek maskovaniu však ID.7 nezaprie blízku príbuznosť s dvojicou predchádzajúcich konceptov. Ten prvý ID. Vizzion predstavila automobilka už v roku 2018 a druhý, ID. Aero, len vlani – oba v Číne. ID.7 je tak ich pokračovateľom s menej futuristickým nádychom. Pod kamuflážou možno vytušiť napríklad konvenčnejšie svetlá či kľučky dverí. Menil sa aj tvar nárazníkov. To hlavné však ID.7 zostalo – mimoriadne splývavá a aerodynamická silueta či krátke previsy. Presné rozmery zatiaľ nepoznáme.

Kabína sa zmenila tiež na nepoznanie. Má ponúkať extrémne veľa miesta a celom nové usporiadanie ovládacích prvkov. Asi najväčším prekvapením je absencia plnohodnotného prístrojového panela. Pred vodičom je len malý displej s najdôležitejšími údajmi. Ostatné doplní head-up displej s rozšírenou realitou, a najmä veľká centrálna obrazovka s uhlopriečkou až 15 palcov (38 cm). Volkswagen na základe reakcií zákazníkov na predošlé modely ID zmenil systém ovládania klimatizácie tak, aby boli jej funkcie stále prítomné na spodnej časti infotainmentu. Novú koncepciu majú aj výduchy s funkciou Smart Air Vents, ktorá pohybom klapiek mení priebežne prúdeniu vzduchu. Reaguje aj na hlasové povely. Tak napríklad pri vyslovení vety „je mi zima na ruky“ spustí ID.7 automaticky vyhrievanie volantu.


Bohužiaľ, o technike Volkswagen zatiaľ nič neprezradil. Vieme len toľko, že dojazd limuzíny má byť vďaka skvelej aerodynamike až 700 km. Zároveň to však naznačuje, že ID.7 by mohlo dostať aj batérie s vyššou kapacitou, akou je súčasné maximum 77 kWh v ostatných modeloch na platforme MEB – od ID.3 cez ID.4, ID.5 až po ID. Buzz. Manažérska limuzína by si väčší dojazd naozaj zaslúžila. Na bližšie informácie si budeme musieť počkať do druhého kvartálu tohto roka, keď má mať ID.7 naplánovanú oficiálnu svetovú premiéru. Volkswagen s ním má veľké plány. Predávať sa má v Číne, Európe aj v USA. Výrobu európskych verzií zabezpečí závod v nemeckom Emdene. Automobilka počas predstavenia maskovaného ID.7 nezabudla pripomenúť, že od septembra 2020, keď odovzdal kľúče prvému zákazníkovi ID.3, predala už 500 000 elektrických vozidiel.