
Suzuki vyrába jedny z najľahších a najúspornejších áut. V Európe sú navyše všetky jeho modely vybavené mild-hybridnou alebo hybridnou technológiou. Portfólio tiež rozšírilo plug-in hybridné SUV Across, ktoré je dvojčaťom Toyoty RAV4 PHEV, a hybridné kombi Swace, odvodené z Toyoty Corolla SW. Japonskej značke však stále chýba čistý elektromobil. Tomu sa zatiaľ vyhýbala, pretože verí aj na iné alternatívy. Čoskoro sa to však zmení. India, presnejšie výstava Auto Expo 2023 v Dillí, sa totiž stala miestom premiéry konceptu eVX, ktorý naznačuje príchod prvého batériového elektromobilu značky. Na trh príde do dvoch rokov a stane sa globálnym modelom.


Štúdia má dĺžku 4 300, šírku 1 800 a na výšku 1 600 mm. Menšie rozmery naznačujú, že hoci Suzuki spolupracuje na alternatívnych pohonoch s Toyotou, nejde len o ďalší derivát Toyoty bZ4X, ako je Subaru Solterra alebo Lexus RZ 450e, ale o autorský model s veľkosťou S-Crossu. Koncept eVX je teda kompaktnejší. Robustný dizajn má podľa Suzuki kombinovať typickú DNA značky s imidžom moderných elektromobilov. O technike zatiaľ Suzuki prezradilo len toľko, že eVX je vybavené batériou s kapacitou 60 kWh, ktorá by mala zabezpečiť dojazd do vzdialenosti približne 550 km, podľa indickej normy MIDC. O možnosti pohonu oboch náprav dvojicou elektromotorov nepochybujeme. Indická premiéra nie je náhodou.


Práve v Indii má japonská automobilka prostredníctvom svojej pobočky Maruti Suzuki India mimoriadne silné trhové postavenie. Jej trhová podiel je neuveriteľných 43 percent. Navyše, India motivuje tamojších výrobcov áut, aby priniesli viac elektromobilov. V súčasnosti tvoria elektrické autá v Indii len jedno percento z nových registrácií, ale do roku 2030 by to malo byť vďaka štátnym dotáciám až 30 percent. Samotné Suzuki plánuje preinvestovať 1,3 miliardy eur do elektrifikácie v tejto krajine, vrátane výstavby fabriky na výrobu batérií, ktorá by mala byť spustená v roku 2026. Niet pochýb, že sériová novinka sa objaví aj v Európe, kde eVX zníži flotilové emisie Suzuki.
