Vlani ukázala Škoda modernizovaný Karoq, športovú edíciu Škody Fabia Monte Carlo, kupé verziu Enyaqu iV, no najmä koncept veľkého elektrického SUV Vision 7S, ktorý naznačil dizajnovú budúcnosť značky. V Indii k tomu pridala cenovo orientované SUV Kushaq a sedan Slavia. A o nič chudobnejší nebude ani tento rok. Potvrdil to Martin Jahn, šéf predaja a marketingu Škody. A čo je dôležité, všetky sú súčasťou klasického výrobného programu so spaľovacími motormi.
Čítajte viac Na lacné Škody zabudnite. Tvrdí šéf automobilkyDo leta by nás mala Škoda zoznámiť s modernizovaným hatchbackom Scala, ktorý zatiaľ nenaplnil očakávania Škody, napokon je na chvoste európskej ponuky, a tiež s modernizovaným Kamiqom. O facelifte týchto modelov zatiaľ nič nevieme, pôjde pravdepodobne o retuše a zlepšenie funkcií infotainmentu. Oveľa dôležitejšie premiéry nás čakajú na jeseň, keď sa súčasne predstaví nová generácia Škody Superb aj veľkého SUV Kodiaq. Napokon, je na čase.
Takto predávala Škoda v minulom roku
Superb aj Kodiaq využijú modernizovanú platformu MQB. Na úplne nové autá môžeme zabudnúť, keďže ide o ich poslednú generáciu, ktorá bude neskôr nahradená elektrickými modelmi. Nie je však vylúčené, že okrem výrazných dizajnových zmien a zmien v interiéri sa pod kapotou objaví plug-in hybridná technológia, možno už s motorom 1,5 TSI. Zatiaľ dala Škoda prednosť plug-in hybridu iba v Octavii. Pre Slovensko je dôležité, že Superb bude schádzať z výrobných liniek závodu VW v Bratislave, a to tak liftback, ako aj sedan.
Čítajte viac Odchod Škody z Číny je takmer istý. Jej predaje tam klesajú už rokyPre úplnosť spomeňme, že Škoda predala vlani len 731 300 áut, čo bolo odrazom čipovej krízy, pádu predajov v Číne (- 37,4 %) a ukončenia aktivít v Rusku (-79 %). Celosvetové dodávky sa tak medziročne znížili o 16,7 %. Zato sa jej podarilo zdvojnásobiť predaje v Indii a zvýšiť predaj elektromobilov, konkrétne modelu Enyaq iV o 20 %. Enyaq iV dokonca v predajoch porazil spomínanú Scalu. No bestsellerom Škody ostáva naďalej Octavia pred Kamiqom, Kodiaqom a Fabiou. Najväčším trhom Škody je dnes Európa.
Predaje Škody podľa regiónov (2022)
Región | Počet kusov (2022) | Počet kusov (2021) | Rozdiel vs. 2021 |
---|---|---|---|
Západná Európa | 377 000 | 409 000 | –7,8 % |
Nemecko (najväčší trh) | 134 300 | 136 800 | –1,8 % |
Stredná Európa | 148 000 | 164 100 | –9,8 % |
Česká republika | 71 200 | 79 900 | –11,0 % |
Východná Európa (bez Ruska) | 31 600 | 35 800 | –11,9 % |
Rusko | 18 300 | 90 400 | –79,8 % |
Čína | 44 600 | 71 200 | –37,4 % |
India | 51 900 | 22 800 | + 127,7 % |
Zvyšok sveta | 60 000 | 85 000 | –29,3 % |
Celkovo (celý svet) | 731 300 | 878 200 | –16,7 % |
Predaje Škody podľa modelov (2022)
Model | Počet kusov | Rozdiel v. 2021 |
---|---|---|
Škoda Octavia | 141 100 | –29,7 % |
Škoda Kamiq | 96 300 | –20,3 % |
Škoda Kodiaq | 94 500 | –4,2 % |
Škoda Fabia | 92 700 | –6,5 % |
Škoda Karoq | 87 700 | –26,4 % |
Škoda Superb | 60 800 | –8,0 % |
Škoda Enyaq | 53 700 | +20,0 % |
Škoda Scala | 39 500 | –17,9 % |
Škoda Kushaq | 26 800 | +110,2 % |
Škoda Slavia | 20 900 | – |
Škoda Rapid | 17 300 | –72,8 % |