Bola to veľká sláva, keď 23. novembra spustila reinkarnovaná ruská značka Moskvič v znárodnenej fabrike Renaultu výrobu čínskych modelov JAC JS4 s vlastným logom. Do konca roka zmontovali z dovezených komponentov celkovo 600 vozidiel Moskvič 3 z toho 400 so spaľovacím motorom a 200 elektrických. Predaj sa rozbehol 21. decembra. Pripomeňme, že ide o kompaktné SUV s preplňovaným 4-valcom objemu 1,5 litra a výkonom 110 kW. Na výber je manuálna prevodovka alebo variátor. Plány sú veľké. Moskvič otvára predajne po celej krajine a už tento rok sa chce dostať k méte 50 000 vyrobených áut.
Čítajte viac Rusi začínajú predávať nový Moskvič. Poznáme jeho cenuRuskí novinári z webu Drom.ru sa preto zaujímali o to, ako sa Moskviču darilo v prvých dňoch predaja. Najmä preto, že každá správa v ruských médiách vyvolávala priam ošiaľ. Ruskí kolegovia sa jednoducho pozreli na oficiálne štatistiky registrácií nových áut za december. Pochopiteľne, neočakávali žiadne ohromujúce čísla, veď Moskvič 3 mal k dispozícii do konca roka len desať dní aj to nie všetky pracovné. I tak ich oficiálne číslo prekvapilo. K zákazníkom sa totiž dostalo len smiešnych šesť exemplárov. Z toho iba jeden putoval súkromnému zákazníkovi. Poznáme aj meno. Ide o Maxima Liksutova – šéfa odboru dopravy mesta Moskva. Podporiť moskovskú fabriku sa patrí…
Zvyšné štyri vozidlá si objednali firmy a štátne inštitúcie. Z toho dve mali elektrický pohon. Zatiaľ to teda nenasvedčuje tomu, že by sa mal z reinkarnovaného Moskviča stať celonárodný hit. Ťažiť však môže z nedostatku nových áut v Rusku. Tamojší trh sa vlani prepadol po zastavení dovozu zahraničných vozidiel a zastavení výroby áut v Rusku, ako dôsledok sankcií za ruskú agresiu na Ukrajine, o neuveriteľných 59 %. Zaujímavé je, že popri Moskviči 3 beží naďalej aj predaj originálneho JAC-u JS4. Z tých istých zdrojov vyplýva, že v decembri si čínske SUV našlo 64 zákazníkov. To znamená, že aj v poslednej tretine decembra bolo úspešnejšie ako Moskvič 3.