Porsche Macan: Elektrické SUV má excelovať rýchlym nabíjaním

Druhým elektromobilom Porsche bude po Taycane elektrický Macan. Testy sú v plnom prúde. Teraz o ňom automobilka zo Zuffenhausenu prezradila viac.

17.01.2023 18:00
debata (1)
Elektrické SUV Macan absolvuje náročné testy v... Foto: Porsche
Porsche Macan - testy prototypov 2023 Elektrické SUV Macan absolvuje náročné testy v reálnej premávke aj na okruhoch. Kým sa dostane k zákazníkom, budú mať prototypy za sebou približne tri milióny najazdených kilometrov.

Už Taycanom Porsche poriadne rozčerilo elektrické vody. Vývoj elektromobilov však napreduje raketovým tempom. A tak niet pochýb, že nový elektrický Macan, plánovaný na rok 2024, bude ďalším míľnikom. Jeho základom sa totiž stane úplne nová elektrická platforma PPE (Premium Platform Electric) s 800 V archi­tektúrou batérií a novým synchrónnymi elektromotormi. Testy sú v plnom prúde, a tak Porsche odhaľuje niektoré čiastkové informácie. Asi najzaujímavejšia je funkcia „bank charing“, ktorá umožňuje na 400 V nabíjačkách rozdeliť batériu na dva samostatné 400 V akumulátory, ktoré budú nabíjané súčasne.

Porsche Boxster 25th Edition - 2021 Čítajte viac Porsche to myslí s umelými palivami vážne. Liter chce vyrábať len za dva doláre

Batériu s kapacitou 100 kWh by malo byť možné nabíjať výkonom až 270 kW, čo by znamenalo skrátenie času nabíjania z päť na 80 % na 25 minút. Nová má byť palubná AC nabíjačka s DC/DC konvertorom a vysokonapäťovým kúrením. Očakáva sa, že najvýkonnejšia verzia by mohla dosahovať vďaka dvojici elektromotorov výkon 450 kW a krútiaci moment 1 000 Nm. Výkonný chladiaci systém má zaručiť stálosť dynamických parametrov. V zákrutách má zasa Macan bojovať s nadváhou vďaka riadenej zadnej náprave, vektorovaniu krútiaceho momentu a uzávierke zadného diferenciálu.

Elektrická platforma PPE má ponúknuť výkon 450... Foto: Porsche
Porsche Macan - testy prototypov 2023 Elektrická platforma PPE má ponúknuť výkon 450 kW, extrémne rýchle nabíjanie a stabilitu dynamických parametrov.

Jemný „šmrnc“ zadokolky mu má prepožičať viac výkonu na zadnej náprave a rozdelenie hmotnosti v pomere 48 : 52 v prospech zadných kolies. Porsche ponúkne až tri druhy odpruženia. Klasické s oceľovými pružinami, pneumatický podvozok a športový podvozok s aktívnymi tlmičmi PASM. Porsche testuje Macan virtuálne pomocou 20 digitálnych modelov, ale, samozrejme, aj na cestách. Predtým, než sa dostane prvý exemplár k zákazníkovi, absolvujú prototypy približne tri milióny kilometrov. Pre problémy so softvérom sa premiéra nového Macanu odohrá približne o rok neskôr, než sa plánovalo.

Porsche Macan - testy prototypov 2023
Porsche Macan - testy prototypov 2023
+8Porsche Macan - testy prototypov 2023

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #elektromobily #Porsche Macan
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek