
Kým BMW tvrdí, že nebude zväčšovať súčasné obrazovky do áut, pretože ich čoskoro i tak nahradia obrie head-up displeje s uhlopriečkou celého čelného okna, koncern Stellantis pripravuje novú generáciu infotainmentu, kde klasickým displejom stále verí. Predstavil ho na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas pod hlavičkou Chrysleru – zatiaľ na koncepte dvojmiestneho kokpitu Synthesis.
Tento koncept sa však objaví vo všetkých nových elektromobiloch postavených na platforme STLA, ktorá pokryje batériové modely malej strednej a vyššej triedy. Platforma nahradí súčasné multienergetické architektúry. Prvým modelom bude Chrysler Airflov, ktorý sme mali možnosť vidieť v Las Vegas vlani.

Kokpit pozostáva z dvoch displejov, jedného pred vodičom a druhého pred spolujazdcom. Prekrytie sklom obrazovky dokonale integruje do plochy palubnej dosky. Celková zobrazovacia plocha má šírku až 94 cm. Súčasťou infotainmentu bude tiež umelá inteligencia, ktorá sa bude učiť z návykov užívateľov a ponúkať funkcie či aplikácie v kontexte jeho zvyklostí.
Využiť pritom môže aj dáta z kalendára úloh, čo znamená vhodné návrhy trás či parkovacích možností. Kokpit je tiež prispôsobený funkciám autonómneho riadenia na úrovni SAE 3, s ktorým Stellantis počíta v nových elektromobiloch a ktoré umožní automatizovanú jazdu na vybraných úsekoch ciest. Slovo dostala aj ekológia v podobe nahradenia chrómových dekorácií prírodnými.