Tesla kapitulovala. Do áut vracia normálny volant

Trvalo to dva roky, kým Tesla priznala, že jej futuristický volant Yoke je nezmysel. Zákazníkom tak dáva v modeloch S a Y opäť na výber aj klasické riešenie.

18.01.2023 14:00
debata
Volant Yoke vyvolal obrovskú vlnu kritiky.... Foto: Tesla
Tesla S Plaid - 2021 Volant Yoke vyvolal obrovskú vlnu kritiky. Tesla ju však tvrdohlavo ignorovala. Až doteraz. Po dvoch rokoch vracia do modelov S a X klasiku.

Spolu s modernizáciou vrcholových modelov S a X sa Tesla vytasila aj s futuristickým volantom Yoke. Zdanlivo pokrokové riešenie však vyvolalo vlnu kritiky. Volant v tvare písmena U síce pôsobil ako zo sci-fi filmov, ale nebol spojený s elektronickým riadením, ako to nedávno predviedla Toyota v elektrickom crossoveri bZ4X. To znamená, že na samotnom riadení nezmenila Tesla nič. Zmenila len tvar volantu, a to bol problém. Chýbajúca vrchná časť spôsobovala vodičom krušné chvíle napríklad pri prudkom odbočovaní či pri parkovaní. Pri otáčaní nebolo totiž volant doslova za čo chytiť, ruky sa ocitli vo vzduchoprázdne.

Tesla S Plaid - 2021 Čítajte viac Tesla S: Jej futuristický volant je ešte horší, ako si myslíte

V podstate by nešlo o nič dramatické, ak by „revolučný“ volant Boke ponúkala Tesla ako príplatkovú výbavu. Lenže Elon Musk rozhodol, že ho dostanú všetky modernizované modely S a X. Odvtedy sa šírili na sociálnych sieťach videá dokazujúce, že volant Yoke je doslova nebezpečný. Tesla ale odolávala s tvrdohlavosťou typickou pre jej šéfa. Až doteraz. Čo sa asi tak muselo stať, keď americký výrobca elektromobilov zavelil na ústup? Do konfogurátora totiž vrátil klasický volant. Zákazníci si teda môžu vybrať. A nielen to. Tesla dokonca dáva možnosť už existujúcim majiteľom, aby si volant Yoke zamenili za normálny v jej servisných strediskách.

T Sportline - volant pre Teslu S a X Čítajte viac Úpravca ‘opravil‘ šialený volant Tesly. K normálu má však stále ďaleko

Šepká sa, že nezvyčajná akceptácia kritiky zo strany Tesly súvisí s jej problémami, najmä klesajúcou hodnotou akcií a viaznucim odbytom v Číne, ktorá je jej kľúčovým trhom. Dokonca tam razantne znížila ceny svojich áut. Tesla 3 sa tam teraz predáva už od 259 990 juanov, teda od 35 700 eur, čo je v Európe nemysliteľné. Pre Teslu je to novinka, pretože s odbytom problémy nikdy nemala, naopak, výrobu aj predaje zvyšovala priam raketovým tempom. Napokon aj vlani dosiahla rekord, ale budúcnosť až taká ružová byť nemusí. Na scéne sú noví hráči, a tak si nemôže užívať svoje solitérne postavenie tak ako v minulosti.

Tesla S - 2021
Tesla S - 2021
+7Tesla S - 2021
debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla X
Články podľa značiek