Jedna z najväčších autopožičovní na svete, spoločnosť Hertz, sa rozhodla, že do roku 2024 budú až 25 % jej flotily tvoriť elektromobily. Začalo sa to objednávkou na 100 000 vozidiel Tesla v roku 2021. Hertz dúfal, že po covidovej kríze ho práve ponuka elektromobilov postaví na nohy. Spočiatku mal plán fungovať ako po masle. Generálny riaditeľ Stephen Scherr ešte vlani v septembri oznámil, že dopyt zákazníkov po Teslách je veľmi solídny, najmä vďaka nízkym sadzbám a výhode nižších prevádzkových nákladov.
„Vnímame dopyt nielen medzi dovolenkármi, ale aj zo strany obchodných cestujúcich, keďže mnohé korporácie sa snažia prenájmom elektromobilov prispieť k ich vlastným cieľom znižovania uhlíkovej stopy,“ vysvetľoval Scherr pre Yoahoo Finance Live. Realita ale môže byť iná. Naznačujú to snímky na sociálnych sieťach, ktoré zachytávajú parkoviská požičovne Hertz na letiskách plné elektrických Tesiel. Napríklad v Chicagu alebo v Bostone. Skôr sa zdá, že o elektromobily nie je záujem.
Čítajte viac Autopožičovňa si od Tesly objednala stotisíc áut. Čaká sa na podpis zmluvyInak si nemožno vysvetliť, prečo sú sadzby za prenájom Tesiel pomaly dvakrát nižšie ako za konvenčné autá. Užívateľ Twitteru PolitiReality zverejnil nielen fotografie preplnených parkovísk v Bostone, ale aj ceny. Hertz prenajíma Teslu 3 v Bostone na deň za 56,50 dolára, ale benzínový Ford Focus za viac ako dvojnásobok. Podobnú situáciu hlási aj užívateľ z Chicaga. Web AutoEvolution konštatuje, že najčastejšími zákazníkmi sú pravdepodobne vodiči Uberu, ktorí si Tesly prenajímajú od požičovne Hertz.
Čítajte viac Hertz: Ten elektrický Polestar vyzerá fakt dobre. Kúpime ich 65 tisíc!Situácia má byť lepšia len Kalifornii, ktorá je štátom s najväčším podielom elektromobilov. V iných štátoch však majú voči elektrických autám stále predsudky alebo s nimi nemajú žiadne skúsenosti. Zvlášť v zime sú vodiči zaskočení kratším dojazdom, než vopred avizuje palubný počítač. Nejasnosti vznikajú aj slabou informovanosťou zákazníkov o tom, že Tesly je možné nabíjať zadarmo len v sieti nabíjačiek Tesla Supoercharger. Tí ich následne nabíjajú na iných rýchlonabíjačkách a potom sú zaskočení faktúrami, ktoré odmietajú zaplatiť.
Na všeobecne slabý záujem o elektromobily z požičovní upozornila vlani aj rezervačná platforma Billiger-Mietwagen. Tá zverejnila, že elektromobily majú na počte celkových rezervácií len 0,22-percentný podiel. Za posledný rok si zákazníci prostredníctvom tejto platformy zarezervovali elektrické autá len približne na 2 500 dní. Najviac z nich, až 77 %, pripadá na Španielsko, 10 % na Francúzsko a dve percentá na Nemecko. Friedesr Bechtel z Billiger-Mietwagen tvrdí, že „zákazníci dávajú prednosť autám so spaľovacími motormi, pretože sa ľahko tankujú. Dovolenkárom sa jednoducho nechce hľadať nabíjacie stanice a strácať čas nabíjaním“.