Je to oficiálne: Toyota obhájila titul najsilnejšej automobilky sveta

Toyota predala v roku 2022 spolu 10,5 milióna vozidiel a už tretí rok je automobilkou, ktorá predáva najviac áut na svete.

02.02.2023 14:00
Toyota, pr nepouzivat
Toyota je nielen najpredávanejšou, ale aj najvyhľadávanejšou automobilkou.
debata (3)

Celkový celosvetový predaj skupiny, vrátane výrobcu nákladných vozidiel Hino Motors a výrobcu malých automobilov Daihatsu, klesol o 0,1 percenta. Automobilka prekvapivo klesla na domácom trhu takmer o 10 percent a predala na ňom necelé dva milióny vozidiel, no zaznamenala rekordné predaje, prekračujúce 8,6 milióna áut, v zahraničí.

Európa nebola výnimkou. Predaj na trhoch západnej, strednej a východnej Európy v roku 2022 vzrástol na 1 080 975 vozidiel (Toyota + Lexus) a Toyota sa stala po dominantnom Volkswagene v Európe dvojkou. Svoj trhový podiel v Európe zvýšila na rekordných 7,3 percenta, čo znamená nárast o 0,9 percenta oproti roku 2021. Výrazný rast zaznamenala japonská značka aj napriek tomu, že európsky automobilový trh ako celok zaznamenal medziročný pokles o 11 percent.

Volkswagen síce zostáva v Európe stále silný, no pravdou je, že v roku 2022 dosiahol najnižšie predaje za poslednú dekádu – a to celkovo 8,3 milióna áut. Môže za to vojna na Ukrajine, čipová kríza, COVID a v neposlednom rade aj veľký dôraz na elektromobilitu.

SUV USA Čítajte viac iSeeCars: Ktoré autá sú najtrvácnejšie? Rebríčku vládne Toyota

Toyota má za sebou rekordný predaj aj na Slovensku. V reči konkrétnych čísiel to znamená, že minulý rok na slovenskom trhu umiestnila 9 080 osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. V kumulatívnej štatistike predajov za kategórie M1 a N1 tak obsadila tretie miesto na trhu s trhovým podielom 10,5 percenta. Na slovenskom trhu sa darilo aj Lexusu. Ten oproti 244 predaným vozidlám v roku 2021 predal v roku 2022 až 401 vozidiel. Ide tak o 64-percentný nárast, ktorý je v silnom kontraste s celoeurópskym, takmer 16-percentným poklesom predaja tejto luxusnej japonskej značky.

Toyota – najvyhľadávanejšia značka na internete

Toyota zaznamenala aj ďalší úspech, svedčiaci o globálnej popularite tejto japonskej značky. Portál CompareTheMar­ket.com.au každoročne pripravuje rebríček najvyhľadávanejších automobilových značiek a už po tretíkrát za sebou mu kraľuje Toyota, ktorá sa minulý rok tešila najväčšiemu záujmu používateľov vyhľadávača Google zo všetkých automobiliek. V roku 2022 bola značka predmetom takmer polovice (44,5 %) všetkých vyhľadávaní na celom svete – je to medziročný nárast o 13,5 %.

Analýza je založená na údajoch Google Trends zo 155 krajín. Toyota bola najhľadanejšia v 69 z nich. Znamená to nárast o 22 krajín oproti roku 2021, pričom druhá najobľúbenejšia značka vo vyhľadávači Google bola najpopulárnejšia na 36 trhoch. V rámci prieskumu obsadila Toyota prvé miesto až štyrikrát – v rokoch 2018, 2020, 2021 a 2022 a v roku 2019 bola druhá.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Lexus #predaj áut na Slovensku #globálny predaj áut #najúspešnejšia automobilová značka
Články podľa značiek