Suzuki Vitara prekvapila v losom teste. Je lepšia ako mnohé drahšie autá

Špecialisti na losie testy z kanálu km77 v posledných rokoch autá príliš nechvália. Teraz ale urobili výnimku. Dôvodom bolo nečakane dobré správanie Suzuki Vitara v slalome aj vo vyhýbacom manévri.

08.02.2023 14:00
debata
Vitara v losom teste priam excelovala. Nebiť... Foto: km77
Suzuki Vitara - losi test 2023 Vitara v losom teste priam excelovala. Nebiť jedného zhodeného kužeľa, takmer prekročila métu 77 km/h.

Nové autá majú stále väčšie a väčšie problémy so stabilitou pri prudkých vyhýbacích manévroch. Dôvod? Kvôli bezpečnosti a elektrifikácii sú ťažšie a ťažšie. A keďže výrobcovia bojujú o každú kvapku ušetreného paliva či elektrickej energie, a teda aj gramov emisií C02, používajú pneumatiky s nižším valivým odporom. To nie je z hľadiska bezpečnosti práve dobrá kombinácia. Aj preto experti na losie testy zo španielskeho kanála km77 v posledných rokoch nové autá príliš nechvália. Podpriemerné výsledky vykázali aj také modely ako BMW i4, Mercedes-Benz EQS, Ford Mustang Mach-E, Mercedes-AMG triedy A, ale aj množstvo plug-in hybridov, vrátane Škody Superb a Peugeotu 308. A tak by sme mohli pokračovať ďalej. Ani zďaleka sa im pri losom teste nepodarilo priblížiť k rýchlosti prejazdu 77 km/h, ktorá podľa km77 oddeľuje dobré a priemerné autá.

Pozrite si jazdu Vitary v losom teste

BMW i4 - losí test 2024 Čítajte viac km77: Ani BMW i4 v losom teste neohúrilo. Môžu za to len 'gumy'?

Teraz však máme dobrú správu. Do rúk km77 sa dostalo v celku obyčajné auto – Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet Hybrid AllGrip, ktorá dala správaním v slalome aj pri prudkom vyhýbacom manévri lekciu oveľa drahšej a renomovanejšej konkurencii. Pritom aj Vitara bola obutá na „zelených“ pneumatikách Continental EcoContact 5 s profilom 215/55 R17. Teda plášte, ktoré nesľubujú extra jazdný zážitok ani extra stabilitu. Napriek tomu Vitara prekvapila. V slalome ocenili testovací jazdci predvídavé chovanie, rýchle reakcie na riadenie, celkovú vyváženosť auta aj pohon oboch náprav AllGrip. Výsledným časom sa tak Vitara priblížila v slalome napríklad k BMW i4 eDrive40, Lexusu NX 350h 4WD Sport a nebola tiež ďaleko od ostrého Audi RS 3 Sportback. Veľmi dobre si viedla aj v losom teste.

Aj v slalome sa Vitare darilo. Najmä preto, že... Foto: km77
Suzuki Vitara - losi test 2023 Aj v slalome sa Vitare darilo. Najmä preto, že je ľahká. Pritom bola obutá na „zelených“ pneumatikách, ktoré stabilite príliš nepomáhajú.

Potom čo zvládla nájazdovú rýchlosť 74 km/h zvýšil testovací jazdec rýchlosť na 75 km/h. Ani v tomto manévri nedošlo k zhodeniu ani ku kontaktu kužeľa. Jazdec opäť chválil chovanie Vitary, zvlášť pohotový zásah ESP a dokonca minimálne náklony karosérie. Pilot sa ešte pokúsil prejsť dráhu rýchlosťou 77 km/h. Tu ale došlo k zhodeniu jedného kužeľa. Napriek tomu testovací jazdec povedal, že manéver sa obišiel bez kritických momentov. Stabilizácia zaúradovala včas, takže Vitara mala pod kontrolou pretáčavý šmyk ešte predtým, než by mohol spôsobiť vážne problémy. Podobne dopadol aj test s rýchlosťou 78 km/h. S kvalitnejším obutím, by mala Vitara šancu aj na lepší výsledok. Dôvodom tak dobrého správania je nepochybne aj jej mušia váha. Veď aj so štvorkolkou má len 1 245 kg. Preto tak ľahko mení smer.

Mercedes-Benz EQS - losí test 2022 Čítajte viac Mercedes-Benz EQS: Elektrická pýcha sklamala v losom teste. Lepší je aj Spring!

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Vitara #Losí test
Články podľa značiek