Autá sa zásadne menia. Do hry vstupuje nielen elektrifikácia, ale aj digitalizácia. A druhý z faktorov často naráža na kritiku zákazníkov. Dotykové obrazovky spôsobujú vodičom problémy. Ergonómia už nie je taká priateľská ako v minulosti. Aby to tak nebolo, Audi totálne zmení filozofiu vývoja. Doslova ju obráti „naruby“. Pre britský Top Gear to potvrdil šéf vývoja dizajnu ingolstadtskej značky Marc Lichte. Absolútnu prioritu dostane interiér. To je priestor, ktorý spája vodiča s autom, preto musí byť dokonalý.

„V minulosti bol proces jasný. Na začiatku vývoja stála platforma a pohon, potom sme sa rozhodovali o karosérii a až nakoniec sme sa pustili do interiéru,“ vysvetľuje Lichte. Nové modely však budú navrhované presne naopak. Audi najprv navrhne interiér a až následne exteriér. Týkať sa to má aj športových modelov RS, hoci tie si majú zároveň zachovať nekompromisne dynamický charakter. Ako ukázali viaceré koncepty Audi Sphere, navrhované už podľa novej filozofie, máme sa na čo tešiť. Vyzerá to totiž tak, že priorita interiéru nebude znamenať ani ústupky v exteriérovom dizajne.

A keď sme už pri budúcnosti Audi, spomeňme, že od roku 2024 značka nepredstaví žiaden nový model s čisto spaľovacím motorom. Naopak, portfólio sa prikloní k elektrickému pohonu, čo bude platiť dokonca aj pre ostré verzie RS. Na programe je elektrický nástupca Audi 6, vrátane verzie Avant, elektrická verzia vlajkovej lode A8, aj viaceré elektrické SUV. Všetky na novej platforme PPE. Na elektromobily sa zmenia aj nástupcovia kultových modelov TT či R8. Plug-in hybridný pohon by malo dosť napríklad Audi RS4.
