Nestarnúci konštruktér monopostov F1 Gordon Muray aj napriek pokročilému veku (75) odštartoval novú kapitolu svojej kariéry. Založil vlastnú automobilku GMA a predstavil dve športové autá snov – T.50 a T.33. Hlavne prvé z nich je autom, akých už veľa nevznikne. Má totiž atmosférický 12-valec od Cosworthu, manuálnu prevodovku a na váhe len neskutočných 986 kg. Ak to dáme do súvisu s výkonom 663 koní, na jedného koňa pripadá len 1,48 kg živej hmotnosti auta. O adrenalín je teda nepochybne postarané. No najväčšou raritou T.50 je nepochybne aktívna aerodynamika – presnejšie ventilátor v zadnej časti, ktorý dokáže buď zvyšovať prítlak, znižovať odpor vzduchu, alebo, naopak, ho zvýšiť s cieľom skrátiť brzdnú dráhu.
Ani sa netreba čudovať, že všetkých sto plánovaných exemplárov má už svojich majiteľov. To napriek astronomickej cene 2,9 milióna eur. A keďže produkcia sa pomaly rozbehne, T.50 o sebe dáva opäť vedieť. Tentoraz v prostredí, ktoré je pre superšport, či v tomto prípade skôr puristický hyperšport, naozaj nezvyčajné. GMA totiž zamierilo do švédskeho Laponska, presnejšie do mestečka Arvidsjaur, známeho arktickými testami áut, ktoré tu často automobilky uskutočňujú ešte s predprodukčnými prototypmi, aby overili správanie nových modelov v tuhých mrazoch – na snehu a na ľade. A presne o to išlo aj GMA, hoci viac svedčať mu bude asfalt a najmä okruhy. Považovať to môžeme za záverečnú fázu vývoja.
Overovali sa najmä bezpečnostné prvky. Výsledky budú premietnuté do softvéru, ktorý reguluje trakciu a reakcie stabilizačných systémov. Testovací jazdec Gareth Howell si T.50 nevedel vynachváliť. Vyzdvihoval ľahké ovládanie aj priľnavosť pneumatík Michelin. Ako vidieť z videa, jazdu si skutočne užil. Kulisu mu robil špecifický zvuk 3,9-litrového 12-valca, ktorého červené pole sa začína až pri 12 000 otáčkach za minútu (!), ale aj svišťanie unikátneho ventilátora. Dobrou správou pre budúcich majiteľov je fakt, že teploty, ktoré padali až k mínus 25 stupňom Celzia, nerobili T.50 žiadne problémy. Otázkou ostáva, kto z nich nájde odvahu vyskúšať si T.50 v drsných podmienkach. Skôr pôjde o zberateľský klenot, dobre strážený kdesi v klimatizovanej garáži.