
Už vlani v marci zastavil Renault výrobu modelu Espace. Mnohí sa domnievali, že zamieri definitívne do minulosti. Klesajúce registrácie nedokázala totiž zvrátiť ani premena na crossover, ktorú absolvoval Espace s príchodom piatej generácie. Predaje jednoducho pikovali nadol. Kým ešte v roku 2016 dokázal Espace osloviť aspoň 26 000 zákazníkov, v roku 2020 to bolo už len 4 390 a o rok neskôr tragických 3 110. Tento priestor preto vyplní model patriaci do oveľa populárnejšieho segmentu – SUV.

Pôvodne sa šuškalo, že pôjde o predĺžený Grand Austral, lenže v Paríži sa rozhodli, že slávny názov Espace len tak ľahko nezavrú do šuplíka. Napokon, história tohto MPV sa začala už v roku 1983 s príchodom konceptu. Výsledok? Sedemmiestna verzia Australu bude novým Espace. A keďže premiéra je naozaj za rohom, uvidíme ho už v marci, Renault poslal do sveta po nedávnom zverejnení detailov aj prvú snímku siluety.

Tá len potvrdzuje, že Austral a Espace si budú naozaj veľmi blízke. Kým predná časť je takmer identická, možno s výnimkou masky, vzadu pribudne zopár centimetrov a v kabíne zas tretí rad sedadiel. K dispozícii má byť však aj 5-miestna verzia, ktorá ponúkne ešte väčší batožinový priestor pre tých, ktorí viac ako päť sedadiel nevyužijú. V porovnaní s Australom má Espace dopriať posádke viac svetla v interiéri, keďže bude mať väčšiu plochu okien.

Cestujúci majú oceniť aj viac miesta na sedenie, a to napriek tomu, že na dĺžke ubudlo v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Espace nezanedbateľných 14 centimetrov. Celková dĺžka kabíny má byť však až 2 480 mm. To je ale všetko, čo Renault o Australe prezradil. Technika bude pravdepodobne zhodná s Australom, postaveným na identickej platforme CMF-CD. Očakávať tak môžeme mikrohybridné verzie ALiS (Advanced Lithium-Ion battery System) s 12 V štartér-generátorom a 4-valcom 1,3 TCe vo výkonových verziách 103 alebo 118 kW.

Slabšia verzia by mohla dostať okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky príplatkovú automatickú prevodovku CVT, kým výkonnejšia klasický automat. Neskôr asi pribudne nový 3-valec 1,2 TCe so 48 V štartérom-generátorom. Táto verzia má mať výkon 96 kW a krútiaci moment 230 Nm. Trojvalec bude tiež srdcom full-hybridnej verzie E-Tech s výkonom 147 kW, ktorá ho spojí s multimódovou prevodovkou bez spojky a 1,7 kWh batériou s napätím 400 V.

Pohon oboch náprav je veľmi nepravdepodobný, zato vieme, že ovládateľnosť zlepší riadenie oboch náprav 4Control. Infotainment aj celú palubnú dosku si Espace požičia z elektrického Mégane E-Tech. Napokon, podobne to Renault vyriešil s Australom. Unifikácia umožní šetriť náklady. Od zmeny na SUV si Renault sľubuje lepšie predaje. „Nový Espace je lepšie prispôsobený meniacemu sa svetu, no zdedí genetiku svojho predchodcu – pohodlnú jazdu na dlhé vzdialenosti pre sedem cestujúcich,“ píše v tlačovej správe automobilka.