Ford, ktorý ako prvý v histórii urobil z auta dostupný masový produkt, pracuje na tom, aby predával stále menej a drahších áut. Aspoň v Európe. Od roku 2030 chce byť totiž čisto elektrickou značkou, päť rokov predtým, než predaj áut so spaľovacím motorom definitívne zakáže legislatíva. Drahé elektrické Fordy, navyše s puncom amerického štýlu, si však zďaleka nebude môcť dovoliť každý. Bude to mať dramatické dopady. A vlastne už aj má.
Čítajte viac Ford ide proti prúdu. V elektrickom Mustangu pridal viac hardvéruFord totiž oznámil, že plánuje zrušiť 3 800 pracovných miest v oblasti vývoja produktov v celej Európe. Odôvodnil to rastúcimi nákladmi a potrebou urýchliť prechod z benzínových a naftových áut na elektrické. Do roku 2026 investuje 50 miliárd dolárov (46,5 mld €) do výroby elektromobilov. Musí však tiež vyriešiť otázku, ako naložiť s doterajšími aktivitami, ktoré sú založené na starej technológii spaľovacích motorov. A to sú v súčasnosti takmer všetky. Ford v Európe zamestnáva približne 34 000 ľudí.
Čítajte viac Ford chce dobyť Európu veľkými elektromobilmi. Už do konca dekádyV Nemecku plánuje zrušiť približne 2 300 pracovných miest, 1 300 v Spojenom kráľovstve a 200 vo zvyšku Európy. Približne 2 800 zrušených pracovných miest pripadne na inžinierske pozície, zatiaľ čo ďalších 1 000 bude administratívnych. Odborový zväz Unite, ktorý zastupuje britských zamestnancov, uviedol, že krok Fordu poukázal na riziká masívneho prepúšťania v automobilovom priemysle, ktorý zamestnáva len v Británii asi 100 000 ľudí vo výrobe áut na benzín a naftu.
Čítajte viac Ford láka na premiéru 'VW'. Nový elektromobil príde v marciDes Quinn, riaditeľ odborov Unite, pre britský automobilový priemysel povedal: „Na elektrický pohon nepotrebujete spaľovacie motory. Nepotrebujete teda ani ľudí navrhujúcich spaľovacie motory. Bude toho stále viac." A nie je ďaleko od pravdy. Podľa Martina Sandera, generálneho riaditeľa elektrickej divízie Fordu v Európe, chce automobilka v Európe zachovať iba 3 400 inžinierov, ktorí budú využívať technológiu poskytnutú ich americkými kolegami a prispôsobia ju európskym zákazníkom.