
Prvú generáciu Touaregu predstavil Volkswagen v roku 2002. Dnes je na trhu už tretia, ktorá sa objavila v roku 2018. Už rok na to, prekonalo luxusné SUV hranicu jedného milióna vyrobených kusov. Pre nás je skvelé, že všetky do jedného zišli z montážnych liniek závodu VW v Bratislave. A tak to ostalo dodnes. Teraz už ale v Devínskej Novej Vsi finišujú s prípravou výroby modernizovanej verzie. Na linky nemá ďaleko, pretože premiéra je naplánovaná na leto. Dovtedy musia ešte vývojári odhaliť všetky potenciálne problémy. Preto podstupuje vynovený Touareg náročné zimné testy vo švédskom Laponsku. Práve odtiaľ pochádzajú prvé oficiálne snímky „bratislavskej“ novinky, i keď zatiaľ s kamuflážou inšpirovanou QR kódom.


Aj tak maskovaný Touareg neutají retuše prednej a zadnej časti, ktoré mu majú priniesť aktuálnejší vzhľad. Hlavnou technologickou vychytávkou však budú digitálne reflektory IQ. Light HD, teda s vysokým rozlíšením. Každý obsahuje 19 200 individuálne ovládaných mikrodiód. Spolu ich tak máme 38 400. Volkswagen sľubuje, že zmenia noc na deň a poskytnú výrazne viac jasu ako tie súčasné. Matricový systém dokáže napríklad premietať do jazdného pruhu interaktívny svetelný koberec . Toto takzvané „svetlo jazdného pruhu“ uľahčí najmä jazdu cez úzke diaľničné prúdy v tme, pretože svetelný koberec bude vodiča presnejšie navádzať. Vzadu sa zas predstaví logo podsvietené červeným svetlom, ktoré bolo doteraz povolené len v Číne a v USA.


Ešte viac komfortu a stability má priniesť vynovený podvozok. Naďalej buď v základnej verzii s oceľovými pružinami alebo za príplatok s pneumatickým odpružením. Nový snímač zaťaženia strechy bude poskytovať informácie elektronickým systémom podvozku. Výhodou je zvýšená obratnosť pri nezaťaženej streche. Naopak, ak senzor rozpozná nainštalovaný strešný box, odovzdá túto informáciu asistenčným systémom, ako je ESC, čo zvýši jazdnú stabilitu. O technike pod kapotou nepadlo zatiaľ ani slovo, pravdepodobne preto, že modernizovaný Touareg prevezme pôvodnú bez zmien. Počítať tak môžeme so 6-valcovými benzínovými a naftovými motormi ako aj s plug-in hybridnou verziou. Vždy s 8-stupňovým automatom a pohonom oboch náprav 4Motion.


Fotografie kabíny nenaznačujú zásadné dizajnové zmeny. Napokon, Touareg už pred piatimi rokmi prišiel s inovatívnym kokpitom Innovision Cockpit, ktorý okrem virtuálneho prístrojového panela obsahuje aj 15-palcovú dotykovú obrazovku. Vylepšený bude ale softvér a hlasové ovládanie. Konektivitu so smartfónmi uľahčia bezdrôtové platformy Apple Carplay a Android Auto. A ešte jeden sympatický detail. Automobilka zareagovala na kritiku zákazníkov. Do kabíny sa tak vrátia niektoré analógové ovládače, napríklad ovládač hlasitosti rádia. Výsledkom spätnej väzby je aj mäkšia lakťová opierka a opierka pre koleno na stredovej konzole. Ďalšie informácie by sme sa mali dozvedieť v máji.