Otázka, či minimálne Európa prejde od roku 2035 na čisto elektrické autá je pre túto chvíľu zodpovedaná. A odpoveď znie áno. Politici o elektromobiloch radi a veľa rozprávajú a mnohí sa tvária, že sú pre Európsku úniu jedinou alternatívou. Čísla však nepustia – väčšina krajín v EÚ jednoducho nie je dosť bohatá, aby dokázala splniť ambiciózne ciele politikov. Ani v počte elektromobilov a ani v dostatočnej infraštruktúre, ktorú potrebujú. A hlavne – ľudia na elektrické autá nemajú dosť peňazí.

Veľké ambície majú s rozvojom elektromobility aj v USA alebo v Číne. Každú chvíľu si môžeme prečítať v médiách informáciou o tom, ako ten-ktorý startup, sľubujúci „revolučný elektromobil“ vyzbieral od investorov stovky miliónov a v niektorých prípadoch aj miliardy dolárov na dokončenie projektu a uvedenie auta na trh.

V skutočnosti sa to však okrem Tesly, Rivianu a Rimacu podarilo z čisto elektrických značiek (teda takých, za ktorými nestoja veľké koncerny, vyrábajúce aj spaľovacie autá) len málokomu. Väčšina z týchto firiem, sľubujúcich „revolúciu“ na trhu s elektromobilmi medzičasom skrachovala, alebo je v súčasnosti v existenčných problémoch. Pozrime sa na niekoľko bombastických projektov, ktoré skončili neslávne.