Predaj značiek Opel/Vauxhall v roku 2022 medziročne klesol o 12 percent, značka celkovo v Európe (EÚ, UK, EFTA) predala len 428 145 áut. Jej trhový podiel klesol zo 4,1 na 3,8 percenta. Je to veľký ústup z pozícií, veď napríklad v roku 2007 predala len z jediného modelu – Oplu Corsa – vyše 400 000 kusov a k tomu ďalších vyše 416 000 Astier.
Značke sa príliš nedarí pod krídlami francúzskeho PSA, kam patrila od roku 2017, neskôr bola začlenená do koncernu Stellantis, kde jej ruže tiež práve nekvitnú. Aj preto sa čas od času objavovali hlasy, že veľké francúzske automobilky ju de facto technologicky „vytunelovali“ a využili pre prístup na trhy, kde odjakživa mala silnú pozíciu. A do budúcna by v Europa mala hrať prinajlepšom „druhé husle“.
Čítajte viac Video: Od šijacích strojov až k novej Astre. Opel slávi 160 rokovKeďže zlé ekonomické výsledky pretrvávali a o budúcnosti Oplu sa hovorilo čoraz rozpačitejšie, tak koncern sa ho rozhodol aspoň verbálne podporiť. Budúcnosť Opelu v rámci skupiny Stellantis je istá, spolu s dvoma nemeckými montážnymi závodmi značky, uviedol európsky šéf skupiny Uwe Hochgeschurtz. „Som spokojný so značkou. A som veľmi spokojný s jej portfóliom,“ povedal Hochgeschurtz v rozhovore pre magazín Automobilwoche. „Opel je a zostane – ako všetky ostatné značky v rámci koncernu Stellantis – nezávislou značkou, ktorá má veľkú hodnotu," doplnil.
Čítajte viac Opel Astra GSe: V Russelsheime oprášili slávnu skratku. Obsah však vykradli!Závod v Ruesselsheime neďaleko Frankfurtu sa o budúcnosť báť nemusí, presunula sa tam totiž výroba DS4 a Astry. Budúcnosť fabriky v Eisensachu je vraj tiež istá, hoci sa tam momentálne vyrába jediný model – Grandland. Kde bude vyrábaný nástupca Insignie, zatiaľ jasné nie je. Hochgeschurtz vyzdvihol aj dizajnérske centrum Opel v Ruesselsheime, ktoré má podľa neho potenciál vyvinúť rovnako úspešné modely ako Corsa, Mokka alebo Astra.
Podľa neho za poklesom predaja Oplu, rovnako ako aj ďalších ťažiskových európskych značiek Stellantisu, stoja predovšetkým minuloročné logistické problémy a neschopnosť včas dopraviť vyrobené autá do dílerskej siete v jednotlivých krajinách. „Vzhľadom na nedostatok vodičov kamiónov je prepravná kapacita len obmedzená. Preto sme predajcom ponúkli, aby si autá prišli sami vyzdvihnúť do našich skladov,“ vysvetľoval Hochgeschurtz, ktorý zároveň označil Latinskú Ameriku, Turecko a severnú Afriku za dobré exportné trhy pre Opel.