Tento rok nám Škoda prinesie dve veľmi dôležité novinky. Štvrtú generáciu vlajkovej lode Superb a druhú generáciu veľkého SUV Kodiaq. Mnohí predpokladali, že nový Kodiaq si požičia čo-to z dizajnu elektrického konceptu Vision 7S, ktorý ukázala Škoda vlani v auguste. S najväčšou pravdepodobnosťou to tak ale nebude. Aj preto, že obrie investície do elektromobility nútia Škodu šetriť na jej konvenčných modeloch so spaľovacími motormi, ktoré za pár rokov skončia. Podobne ako pri Superbe pôjde preto skôr o hĺbkovú revíziu súčasnej generácie, ktorá je s jediným faceliftom na trhu od roku 2016.
Čítajte viac Škoda 1000 MBG: Na predaj je unikátna tisícka. Jazdí ich len zopárNaznačujú to aj prvé neoficiálne snímky maskovaného Kodiaqu zverejnené na Instagrame. Pochádzajú zo Švédska, presnejšie švédskeho Laponska, obľúbenej destinácie automobiliek na zimné testy predsériových prototypov. Hoci brilantná kamufláž neumožňuje identifikovať detaily, i tak je zrejmé, že nový Kodiaq sa veľmi nezmení. Neočakávame ani nové „téčkové“ svetlá z Vision 7S, ani zásadne prepracovaný zadný stĺpik. Kodiaq bude pravdepodobne len o čosi úhľadnejší a aerodynamickejší. Predná maska vyzerá oblejšia. Z bokov zasa zmizne ostrý prelis „tornádo line“ a z blatníkov výrazné lemy.
Menší odpor vzduchu bude prospešný pre ekonomiku prevádzky a teda aj pre redukciu emisií CO2. O technike nie je nič známe. Zatiaľ by sa ale Kodiaq nemal vzdať naftových motorov. Otázka plug-in hybridu je otvorená. Doteraz bola táto technológia vyhradená len Octavii a Superbu, hoci pôvodne sa o nabíjateľnom hybride hovorilo aj v súvislosti s Kodiaqom. Dokonca už pri jeho modernizácii. Nestalo sa. Technologický problém by to ale byť nemal. Možno sa plug-in hybrid predsa len predstaví v kombinácii s novším motorom 1,5 TSI. Na manuálne prevodovky zabudnite.
Čítajte viac Škoda Enyaq RS sa predriftovala priamo do Guinnessovej knihy rekordovV kabíne môžeme očakávať modernejší infotainment inšpirovaný Enyaqom a novou Octaviou. O to viac ubudne hardvérových ovládačov. No nie až tak radikálne, pretože koncern VW sľúbil po kritike zákazníkov, ktorí sa sťažovali na prílišnú integráciu funkcií do dotykovej obrazovky, napríklad pri Golfe, kompromis a návrat aspoň niektorých tlačidiel. A v konečnom dôsledku zapracuje Škoda aj na asistenčných systémoch. Veď Kodiaq má za sebou už takmer sedem rokov kariéry. Jeho nástupca by sa mal predstaviť na jeseň. Dovtedy nás bude Škoda nepochybne zásobovať aspoň čiastkovými informáciami.