V roku 2014 Bentley tvrdil, že bude vôbec posledným výrobcom 12-valcov, teda že sa ich pokúsi udržať na linkách najdlhšie, ako to bude možné. Už teraz však vieme, že sľub nesplní. Poznáme totiž dátum zániku ikonického agregátu 6,0 W12. A ten príde skôr, než konkurenčný Rolls-Royce ukončí produkciu modelov Phantom či Ghost. Motor W12 sa prvýkrát objavil pod kapotou Bentley v roku 2003, keď sa britská značka ocitla pod krídlami koncernu VW. Dovtedy sa spoliehal na 8-valce, ktorých korene siahali až do päťdesiatych rokov minulého storočia.
Motor 6,0 W12 nebol teda autorským počinom. Išlo o koncernový agregát, ktorý poháňal napríkald Audi A8, Audi Q7 či vo Volkswagen Phaeton. V Crewe si ho ale upravili podľa vlastných predstáv, a najmä vyrábali ho ručne. Za tých dvadsať rokov sa výkon motora zvýšil o 37 % a krútiaci moment o 54 %, pričom emisie klesli o celú štvrtinu. K najväčšej zmene došlo v roku 2015, spolu s príchodom SUV Bentayga, keď bol motor kompletne prepracovaný. V tejto podobe sa vyrába dodnes. Ani to mu ale budúcnosť nezaručí. Prejsť sitom pripravovanej emisnej normy Euro 7 nemá šancu.
Postihne ho podobný osud ako spomínaný 8-valec s kultovým objemom 6,75 litra, ktorého produkciu zastavil Bentley v roku 2020, mimochodom po 61 rokoch. S monumentálnym srdcom 6,0 W12 sa zasa rozlúči v roku 2024. A bude to veľkolepá rozlúčka, pretože posledným modelom, v ktorom roztočí kolesá, sa stane ručne vyrábané kupé Bentley Batur, vznikajúce v divízii Mulliner. Plánovaných je len 18 hriešne drahých exemplárov. Finálny výkon síce ešte nepoznáme, ale šušká sa, že z W12 chcú technici vyžmýkať 750 koní, teda 550 kW a rovných 1 000 Nm krútiaceho momentu. Aj vďaka novým turbodúchadlám a novému softvéru.
V prvej fáze plánuje Bentley nahradiť pôvodný agregát 6-valcom s podporou elektromotora. Hybridné sústavy by mali vydržať pod kapotami luxusných limuzín, kupé a SUV do konca dekády, po ktorej sa automobilka z Crewe plánuje stať čistou elektromobilkou. Na záver dodajme, že o stavbu motorov W12 sa staral 30-členný tím expertov. Montáž každého kusu trvala 6,5 hodiny. Následne bol každý otestovaný na troch diagnostických zariadeniach. Každý týždeň bol jeden motor testovaný aj v dlhšom skúšobnom cykle a rozobraný v rámci kontroly kvality. Po skončení výroby budú zamestnanci preškolení na montáž hybridných 6-valcov.