Nie všetci renovujú staré autá preto, aby ich doviedli do stavu, v akom boli, keď zišli z montážnej linky. Dá sa to aj inak. Napríklad urobiť z veterána poriadne nadupanú šelmu. Tomuto koníčku holdovali najmä v USA, kde sa zrodili prvé hot-rody. No občas sa nájde nejaký ten nadšenec aj v Európe. Určite k nim patrí poľský automechanik Grzegorz Mielniczuk. Ten vlastnil prvú generáciu Octavie, teda tú, ktorá sa vyrábala v rokoch 1959 až 1964. Výnimkou je Octavia Combi, ktorá vydržala v ponuke o neuveriteľných sedem rokov dlhšie. To však nie je podstatné. Grzegorova Octavia bola vyrobená v roku 1963. A tak aj vyzerala. Pravdepodobne by skončila v šrote, nebyť jednej náhody.
Grzegor totiž uvidel na vrakovisku známeho havarované BMW 540i generácie E39. A napadlo mu asi to najbizarnejšie rozhodnutie. Skrížiť po rokoch osud týchto áut. Nebolo to jednoduché. Prispôsobiť sa novým podmienkam museli obe. BMW síce vyzeralo na „totálku“, ale technika neutrpela smrteľnú ranu. Presnejšie motor 4,4 V8, prevodovka ani nápravy. Tieto komponenty potreboval Grzegorz vtesnať do karosérie starého sedanu. Najprv ho musel odstrojiť, zbaviť plechy hrdze a vystužiť celý skelet aj podlahu. Inak by karoséria nápor mníchovskej techniky jednoducho nevydržala. A keďže rozchod kolies BMW sa zmenšiť nedal, blatníky Octavie narástli do šírky o celých 20 centimetrov.
S kratším rázvorom si zas autor prestavby poradil skrátením kardanu o 80 mm. Nanovo museli byť vyrobené aj držiaky náprav. A ešte väčším orieškom sa stalo chladenie. Obrí 8-valcový agregát s výkonom 210 kW a krútiacim momentom 420 Nm neposkytol ani milimeter priestoru na inštaláciu chladičov pod prednou kapotou. Celý systém chladenia musel byť inštalovaný vzadu. Preto má zadná kapota žalúzie. Výfuky vyviedol úpravca pred zadnými kolesami. Tak odpadol problém s extrémnou úpravou podlahy. Samozrejme, s katalyzátormi alebo tlmičom sa nepočítalo. Po dokončení technických prác nasledovali tie v interiéri, ako montáž škrupinových sedadiel, nového volantu a všetkého potrebného.