Volkswagen už vlani na jar potvrdil, že v USA vytvorí novú značku Scout. Tento názov síce Európanom veľa nehovorí, no za Atlantikom sa spája s legendárnym rovnomenným SUV z dielne automobilky International Harvester. Tá zanikla v polovici osemdesiatych rokov, ale emócie za týmto výrobcom off-roadov, traktorov či ďalšej techniky pre farmárov sa ešte celkom nevytratili. Presne to sa rozhodol využiť nemecký automobilový gigant, aby prenikol na americkom trhu do rýchlo rastúceho segmentu elektrických SUV a pikapov. Prvé z nich sa na trhu objavia v roku 2026. Teraz projekt pokročí do ďalšej fázy.
Čítajte viac Scout ožíva. VW ukázal prvú snímku nového SUVNemecký koncern oznámil, že investíciou vo výške dvoch miliárd dolárov vybuduje nový závod v Južnej Karolíne. Výstavba začne už v lete. Po rozbehu by mal zamestnávať až 4 000 ľudí. „Je nám cťou, že môžeme začať novú éru značky Scout,“ povedal Scott Keogh, šéf spoločnosti Scout Motors. „Scout je americkou ikonou už od roku 1960. Scout bol často prvým autom, ktoré viezlo americkú rodinu na výlet, umožnilo jej prístup do prírody a ktoré sa každé ráno objavovalo na stavenisku. Dnes obnovujeme pôvodnú dômyselnosť Scoutu a elektrizujeme jeho budúcnosť. Prinášame ducha Scoutu do Južnej Karolíny a bude to poriadna jazda,“ dodal.
Nový závod s plánovanou kapacitou 200 000 vozidiel ročne vybudujú na ploche 647 hetárov. Umiestnený bude asi 35 km od mesta Columbia. Voľba nepadla na túto oblasť náhodne. Sídli tu približne 500 dodávateľov komponentov pre automobilový priemysel. Je to tiež približne päť hodín jazdy od závodu Chattanooga v Tennessee, kde Vokswagen vyrába elektrické SUV ID.4. V porovnaní s ním budú mať však novinky Scoutu oveľa tuhší korienok. Za Atlantikom zaútočia na také „esá“, akými sú Rivian R1T, Tesla Cybertruck či GMC Hummer EV. Aj nové zverejnené skice naznačujú drsný a jednoduchý dizajn, evokujúci pôvodný Scout. SUV naň odkáže napríklad typickým tvarom zadného bočného okna.
Čítajte viac VW vytvorí novú značku Scout. Chce ísť po krku americkým pikapomO technike Volkswagen nič neprezradil. Črtajú sa však dve možnosti. Nový pikap a SUV dostanú buď úplne novú elektrickú platformu, alebo využijú synergiu s Fordom, presnejšie platformu Fordu F-150 Lightning. Ako vieme, oba koncerny úzko spolupracujú. Nielen na pikapoch Ranger a Amaroq. Nemecký partner napríklad poskytol svoju elektrickú architektúru MEB Fordu pre vývoj jeho kompaktných európskych elektromobilov. Navyše by to šetrilo náklady, čo je pri elektrických autách extrémne dôležité. Okrem SUV a pikapu by sa mohol neskôr výrobný program rozšíriť o ďalšie modely. Na bližšie informácie je však ešte čas. Veď novú fabriku Scout Motors spustí Volkswagen až o tri roky.