Koncern VW v posledných rokoch prerozdeľuje rôzne úlohy medzi jednotlivé značky. Takto napríklad česká Škoda zastrešila vývoj atmosférických motorov MPI aj vývoj koncernových modelov pre indický trh na platforme MQB AO IN. Seat bude zasa zodpovedať za vývoj malých elektromobilov a Audi za softvér. Teraz ale Škode pribudne ďalšia úloha. K súčasným atmosférickým benzínovým motorom radu EA 211 priberie aj vývoj tých preplňovaných TSI s objemom do 1,6 litra. Stane sa tak postupne do roku 2027. Tým pádom bude Škoda jediným vývojovým centrom celého radu agregátov EA 211.
Čítajte viac Škoda Slavia: ‘Rapid‘ pre Indiu by zaujal aj v Európe. Stáť bude pod 9000 €!Škoda prevezme zodpovednosť nielen za samotný technický vývoj, ale rovnako za vyhotovenie dokumentácie a sériovú výrobu vrátane emisných, funkčných a dlhodobých skúšok. Súčasťou vývojového procesu bude aj projektové riadenie, ktoré zahŕňa vývoj motorov nielen v rámci EÚ, ale aj v Číne, Indii, Južnej a Strednej Amerike a Južnej Afrike. Vďaka tomu prijme viac ako sto nových kvalifikovaných zamestnancov. Motory radu EA 211 boli predstavené v roku 2011 a v súčasnosti poháňajú 48 koncernových modelov piatich značiek – Škoda, VW, Seat, Audi a Cupra. Škoda ich používa v siedmich modeloch.
Za hlavnú prednosť považuje koncern VW ich modularitu. Môžu mať tri alebo štyri valce a objem od jedného do 1,6 litra. Ich výkon sa pohybuje od 48 do 115 kW. Krútiaci moment dosahuje od 93 do 250 Nm. Motory si okrem benzínu poradia aj so zemným plynom (CNG) či etanolom. Pripravené sú tiež pre hybridné a plug-in hybridné pohony. Rodina EA 211 sa rozdeľuje na dve základné motorové verzie. Pri prevedení EA 211 MPI ide o motory s viacbodovým nepriamym vstrekovaním a atmosférickým plnením. Vo výrazne vyššom počte však z výrobných liniek schádzajú motory EA 211 TSI preplňované turbodúchadlom.
„Spaľovacie motory radu EA 211 majú vysokú účinnosť, príkladná kultivovanosť a nízku spotreba paliva. Na týchto vlastnostiach budeme pri vývoji atmosférických aj preplňovaných verzií, ktoré majú pred sebou zaujímavú budúcnosť na mnohých svetových trhoch, stavať aj naďalej,“ povedal Martin Hrdlička, vedúci vývoja podvozkov a motorov automobilky Škoda. Najnovšie by sme mohli motory EA 211 vidieť v novom Volkswagen Passat a Škode Superb, ako aj v novej Škode Kodiaq. Všetky novinky predstaví koncern ešte tento rok. Mimochodom, aj VW Passat sa rodil v spolupráci so Škodou.
Čítajte viac Škoda Kushaq: Toto je on. Lacný ‘Kamiq‘ pre Indiu!Vyzerá to teda tak, že technológie budúcnosti si koncern VW ponecháva v Nemecku, kým tie „fosílne“ vysídľuje do portfólia Škody. Neznamená to ale, že by úloha českej automobilky bola menejcenná. To ani zďaleka. Veď spaľovacie motory budú hrať naďalej kľúčovú úlohu na mnohých trhoch sveta. Napríklad aj na takých, akým je miliardový indický trh. A keďže sa Škode podarilo vyvinúť pre Indiu štyri koncernové modely, dva pod značkou Škoda (Kushaq, Slavia) a dva pod značkou VW na platforme MQB A0 IN, má pod palcom aj vývoj platformy MQB A0 Global, určenej tiež pre mimoeurópske trhy. V nasledujúcich rokoch na nej vzniknú modely určené pre Latinskú Ameriku, Afriku a juhovýchodnú Áziu.