Pozícia najdôležitejších prvkov kabíne, volantu a prístrojov, sa za desaťročia ustálila tak, že keď Peugeot predstavil v roku 2012 v sériovom hatchbacku 208 svoj i-Cockpit, spôsobil doslova revolúciu. Dovtedy sa totiž vodič pozeral na prístroje vždy cez veniec veľkého volantu. Lenže Peugeot sa rozhodol zmeniť beh dejín. Myšlienka bola síce jednoduchá, ale v tom čase príliš novátorská. A to je vždy riziko. Francúzska automobilka zmenšila volant a prístroje posunula nad jeho obrys. Dôvod? Peugeot tvrdí, že takýto „lejaut“ je komfortný, pretože malý volant urýchľuje reakcie riadenia, vyžaduje si menej práce a umožňuje ramenám zaujať pohodlnejšie uhly. Má byť tiež bezpečnejší, pretože vysoko umiestnené prístroje sú priamo v zornom poli vodiča, takže oči sa nenamáhajú potrebou neustáleho preostrovania zraku. Celý koncept ešte doplnila dotyková centrálna obrazovka.
Reakcie boli spočiatku rozpačité. Novinári často kritizovali, že si v i-Cockpite nedokážu nájsť optimálnu polohu. Buď vidia dobre na prístroje, ale poloha volantu im celkom nevyhovuje, alebo majú sedadlo a volant v optimálnej konfigurácii, no veniec zakrýva časť údajov prístrojového panela. Tak či tak sa nakoniec riskantný nápad ujal a Peugeot ho postupne rozšíril do všetkých modelových radov. Dokonca aj do úžitkového Peugeotu Jumpy. Mnohí vodiči si nakoniec na maličký volant, menší ako vo Ferrari, zvykli, alebo si ho priam zamilovali. Peugeot preto vo vývoji i-Cockpitu pokračoval. V roku 2016 prišiel v druhej generácii modelov Peugeot 3008 a 5008 s verziou, ktorá nahradila analógové prístroje 12,3-palcovou obrazovkou, ktorú bolo možné voľne konfigurovať. Zároveň sa pod centrálnym displejom objavili fyzické klávesy pre rýchly prístup k základným funkciám.
Tam sa však vývoj nezastavil. V roku 2019 bol v druhej generácii modelu Peugeotu 208 uvedený i-Cockpit tretej generácie s 3D digitálnou obrazovkou, ktorá zobrazuje údaje vo dvoch vrstvách. S novým Peugeotom 308, ktorý mal premiéru v roku 2021, a Peugeotom 408 z vlaňajšieho roka, dostal i-Cockpit nový infotainment i-Connect s dotykovými prepínačmi i-toggles a veniec volantu, ktorý je schopný rozoznať prítomnosť rúk vodiča. Kým i-toggles opäť zrýchlili ovládanie rôznych funkcií, inovácia volantu prospela funkciám asistenčných systémov. A zdá sa, že Peugeot sa svojho i-Cockpitu nevzdá ani do budúcnosti. Naznačil to v januári na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas futuristickým konceptom Inception, kde prispôsobil i-Cockpit ére autonómneho riadenia.