Losie testy spomíname väčšinou v súvislosti s „trapasmi“. Viaceré v posledných rokoch totiž dokazujú, že elektrifikácia, ktorá zvyšuje hmotnosť áut a používanie pneumatík s nízkym valivým odporom neprospievajú jazdným vlastnostiam. Niektoré nové autá potom nie sú schopné prekonať ani len výsledok svojich predchodcov. Priemerná rýchlosť, akou dokážu prejsť presne vytýčenou dráhou vyhýbacieho manévru, jednoducho klesá. Toto je ale celkom iný prípad. Španielski experti na losie testy z kanála km77 si totiž vzali do parády ľahké celohliníkové francúzske kupé Alpine A110. Teda auto ako zo starej školy. Navyše, nešlo o bežnú verziu, ale verziu s prívlastkom S. Tá len potvrdila, že recepty na dobré jazdné vlastnosti sa nemenia.
Čítajte viac Suzuki Vitara prekvapila v losom teste. Je lepšia ako mnohé drahšie autáAlpine A110 S má znížený podvozok, tuhšie pružiny a silnejšie stabilizátory. To len podporuje úžasný lejaut s motorom v strede a zadným náhonom. Zároveň používa brzdy Brembo a športové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s profilom 215/40 ZR18. Dalo sa očakávať, že disciplínami slalomu a vyhýbacieho manévra prejde A110 S ako nôž maslom. A aj sa stalo. Dokonca prekonalo všetky očakávania. V slalome dosiahlo čas 21,6 sekundy, čím sa dostalo na vrchol tabuľky a za sebou nechalo aj oveľa drahších konkurentov ako Porsche 718 Cayman, Audi TTRS, Toyotu GR Supra, Mercedes-Benz A45 AMG, Audi RS3 či BMW i4.
V slalome bolo Alpine také suverénne, že sa k slovu poriadne nedostal ani stabilizačný systém ESC. Rovnako dobre sa A110 S darilo v losom teste, kde jazdi dosiahli najvyššiu rýchlosť prejazdu bez dotyku s kužeľmi až 80 km/h. Nebol to síce rekord, pretože ten rýchlosťou 83 km/h drží paradoxne elektrická Tesla 3 a Ford Focus, ale aj tento údaj ukázal, ako dobre naladené je francúzske kupé. Jazdci si pochvaľovali presné riadenie a vyvážené správanie v kritických situáciách. Pripomeňme, že pred zadnou nápravou uložený 4-valec 1,8 TCe má výkon 220 kW a že vďaka nemu a hmotnosti len 1 100 kg šprintuje Alpine A110 S na stovku za 4,2 sekundy.
Čítajte viac Peugeot 308 ‘losí’ test zvládol. Na predchodcu však nemáŽiada sa povedať – kupujte, kým sa dá. Nie je totiž tajomstvom, že nasledovník A110 zamení spaľovací motor za elektromotor. Napokon, vlani Alpine predstavila koncept A110 E-ternité s technikou elektrického Mégane E-Tech s hmotnosťou o 258 kg vyššou, ako má súčasná Á-stodesiatka. V priamke bude elektrická verzia nepochybne rýchlejšia, ale či dokáže zatieniť v zákrutách a v slalome klasiku s mušou váhou, už také isté nie je.