Vôbec prvý exemplár Peugeotu 208 bol v Trnave vyrobený 27. novembra 2018. Svetovú premiéru mal v marci 2019 na Autosalóne v Ženeve a do B-segmentu priniesol nový vietor nielen pokiaľ ide o dizajn, ale aj ergonómiu a použité technológie, vrátane „slobody voľby“ pri výbere pohonu.
Okrem benzínových a spaľovacích motorov prišiel totiž na trh aj v podobe elektromobilu. A v súčasnosti je, ako jedno z mála kompaktných áut, dostupný popri elektrine nielen s benzínovým, ale aj s naftovým motorom.
Čítajte viac Test: Peugeot 208 1,2 PureTech 130 - lev triafa do čiernehoÚplne novému modelu, stojacemu na progresívnej platforme CMP (Common Modular Platform) sa musela prispôsobiť aj trnavská fabrika, kde začali s lisovaním časti karosérie z hliníka.
Nová 208-ka okamžite zaujala laickú a odbornú verejnosť, čo vyústilo v roku 2020 do zisku titulu európskeho Auta roku. Záujem o tento model nijako neustáva ani v súčasnosti. Svedčí o tom aj fakt, že sa v uplynulom roku stal najpredávanejším autom roku v Európe, pričom len v tesnom závese za ním skončila Dacia Sandero.
Tento model je úspešný aj na Slovensku v pomerne ostrej konkurencii kompaktov na čele so Škodou Fabia. Na Slovensku sa z neho predalo vyše 1 100 kusov a s obrovským náskokom sa stal najpredávanejším Peugetom za uplynulý rok.
Čítajte viac Test: Peugeot e-208 GT – očarí dizajnom aj hravosťou, dojazdom nieMedzi malými autami mu za rok 2022 len tesne utiekli stupne víťazov, keď za tretím Hyundaiom i20 zaostal o dve (!) predané autá. Na prvých dvoch miestach v tomto segmente skončili na Slovensku Škoda Fabia a Dacia Sandero.
Od zahájenia výroby v novembri 2018 z liniek v Trnave zišlo už pol milióna Peugeotov 208. Ten jubilejný polmiliónty je v sivej farbe Artense s presklenou panoramatickou strechou, vo výbave GT a s benzínovým pohonom. Zhodou okolností poputuje k slovenskému majiteľovi zo Žiliny, ktorý si ho bol vo fabrike osobne prevziať.