Koncept elektromobilu VW ID.2all by mala nemecká automobilka dostať v sériovej verzii na linky v roku 2025. Od štúdie sa asi veľmi líšiť nebude. Model, ktorý má veľkosť Pola, ale kabínu priestrannú ako Golf, by mal stáť v základnej verzii 25 000 eur, minimálne o 15 000 eur menej ako súčasný ID.3. V porovnaní so svojim väčším bratom chce však priniesť zákazníkom viac emócií. A to aj vďaka grafickým „trikom“ infotainmentu.
Hoci to prvé oficiálne fotografie štúdie, ktoré odhalili kompletný exteriér aj interiér, neukázali, VW pripravuje pre ID.2 tri druhy zobrazenia virtuálneho prístrojového panela. Navrhované grafiky sa teraz objavili na Twitteri a sú milým prekvapením. Okrem štandardného zobrazenia údajov v móde ID.2 You, sú tu ešte dva špeciálne módy – Retro Mode a Classic. Prvý z nich vytvorí na displeji ilúziu prístrojového panela prvej generácie Golfu, vrátane dvoch analógových „budíkov“, centrálne umiestnených kontroliek a digitálnych hodín.
Ešte viac do minulosti načrie mód Classic, ktorý je inšpirovaný legendárnym Beetlom. To znamená zobrazenie centrálneho rýchlomeru, erbu Wolfsburgu a po stranách mriežky, ktorá bola súčasťou kovovej palubnej dosky. Spolun s grafikov „prístrojovky“ sa bude meniť aj grafika centrálneho dotykového displeja, kde sa zobrazí buď kazetový prehrávač z Golfu, alebo rádio z Volkswagenu Beetle aj s virtuálnymi otočnými ovládačmi či tlačidlami. Navigácia môže mať podobu mapy, ktorá je pripnutá na palubnej doske.
Pripomeňme, že koncept ID.2all je postavený na novej platforme MEB Entry s predným náhonom. Práve vďaka integrácii celého pohonu, vrátane výkonovej elektroniky v prednej časti, má byť výroba ID.2 lacnejšia, čo sa má prejaviť aj na cene. Pritom na výkone koncept rozhodne nešetril. Veď jeho elektromotor posiela k predným kolesám 166 kW. Na jedno nabitie má byť schopný prejsť až 450 km. Očakáva sa, že sériová verzia dostane názov ID.Golf. Napokon, dizajn tomu zodpovedá a budúcnosť klasického Golfu je viac ako nejasná.