V roku 2021 prišiel Elon Musk s ideou, že autonómne riadenie by malo pracovať podobne ako mozog vodiča, ktorý získava väčšinu informácií pre svoje rozhodovanie na základe zraku. Musk tvrdil, že najlepším spôsobom, ako replikovať vodiča je nahradiť jeho zrak kamerami a mozog počítačom. Z ostatných senzorov mal byť „frustrovaný“.
Čítajte viac Video: Ďalšia nebrzdiaca Tesla v Číne zabila svoju posádkuVýsledkom takzvanej „Tesla Vision“ bolo odstránenie radaru, deaktivácia radarov na už predaných a jazdiacich vozidlách a vlani aj odstránenie ultrazvukových senzorov. Ako však uvádza web Electrec, mnoho inžinierov Tesly pracujúcich na systéme autonómneho riadenia Autopilot a Full Self Driving s Muskom nesúhlasilo. A dokonca sa ho snažilo odhovoriť, či skôr varovať, pretože predpokladali problémy. Niektorí inžinieri mali byť zdesení, pretože aj kameru s najvyšším rozlíšením môže vyradiť z činnosti jediná kvapka vody či príliš silné slnečné svetlo.
Čítajte viac Američania otestovali 12 autopilotov. Ford a GM dali lekciu aj TesleMusk prehlasoval a presadil svoje riešenie. Web SF Gate, ktorý hovoril s inžiniermi Tesly, ktorý boli ochotní odpovedať len za podmienky, že ostanú v anonymite, dáva odstránenie radarov a ultrazvukových senzorov do súvisu s rastúcim počtom nehôd vozidiel Tesla. A asi na tom čosi bude, pretože Tesla tento rok opäť vracia do vozidiel radary a aktualizuje softvér autonómnych systémov, ktorý by mal byť rýchlejší a intuitívnejší.