Mercedes-Benz predstavil koncept EQG už roku 2021. Odvážny projekt speje do finále, čo potvrdzujú snímky testovacích vozidiel v Arktíde, zamaskovaných topografickou kamuflážou s motívom rakúskej hory Schöckl. Pre nemeckú automobilku bude tento off-road zlomovým modelom, pretože prinesie hneď niekoľko nových technológií. Očakáva sa, že EQG bude mať až štyri elektromotory, čo znamená úžasnú reguláciu trakcie – individuálnu pre každé z kolies. Elektrický EQG by malo mať výkon až 430 kW. No najväčšou zmenou budú premiérové silikónové batérie, ktoré sú akýmsi prechodom medzi súčasnou technológiou li-ion batérií a batériami solid-state s tuhým elektrolytom.
Čítajte viac Mercedes-Benz EQG: Ikona terénu už jazdí na batérie. Má až štyri motoryPodľa Mercedesu-Benz vzrastie ich energetická hustota o 20 až 40 %, čo znamená nižšiu hmotnosť pri zachovaní kapacity alebo dlhší dojazd na jedno nabitie pri zachovaní hmotnosti. Batérie vyvinul Mercedes-Benz v spolupráci so spoločnosťou Sila Nanotechnologies, v ktorej má menšinový podiel. Ako už vlani povedal technický šéf značky Markus Schafer, silikónové batérie predstavujú skutočný zlom a umožňujú nový smer vývoja budúcich elektromobilov. Automobilka verí, že trieda EQG pritiahne nových zákazníkov, pretože im umožní hľadať dobrodružstvá bez emisnej stopy. A to je obrovský rozdiel, pretože súčasná trieda G vo verzii AMG produkuje na kilometer až 304 gramov CO2.
Okrem toho Mercedes-Benz plánuje aj luxusnú 6-miestnu modifikáciu, ktorá mu umožní maximalizovať zisk v triede najluxusnejších áut. „Kým Tesla nedávnym znížením cien oslovila širší trh, Mercedes-Benz vidí príležitosť v triede elektromobilov s cenovkou 200 000 dolárov,“ povedal Sam Fiorani, viceprezident AutoForecast Solutions. Nemecká automobilka spustí výrobu začiatkom roka 2024 v rakúskom závode Gratz, teda súčasnom rodisku triedy G. Napriek elektrickému pohonu si má EQG zachovať DNA triedy G vrátane rámového podvozka a robustného, i keď aerodynamicky optimalizovaného dizajnu.