Dacia a MG neskutočným spôsobom bodujú na francúzskom trhu. Aj túto krajinu sužuje inflácia, autá – a najmä francúzske značky – za posledné dva roky razantne zvyšovali a preto sa ľudia pozerajú po lacnejších modeloch. Takže, ak sa pozrieme na štatistiku predaja áut súkromným klientom (nie firmám), práve tieto značky doslova „vystrelili“ nahor.
Dacia Sandero bola minulý mesiac najpredávanejším autom na súkromnom francúzskom trhu s medziročným nárastom predaja o 19 percent. A to nie je všetko. Do prvej päťky sa na francúzskom súkromnom trhu dostali ďalšie dve (!) Dacie. Pozrite si tabuľku:
– | Model | Predaj 02/23 | Medziročná zmena |
---|---|---|---|
1. | Dacia Sandero | 4 087 | 19% |
2. | Peugeot 208 | 2 971 | 66% |
3. | Dacia Spring | 2 571 | 111% |
4. | Dacia Duster | 2 424 | −6.1% |
5. | Renault Clio | 2 168 | −2.6% |
Zdroj: Dataforce |
Aj keby sme za február zrátali súkromné a firemné predaje, stále by sa dostalo Sandero na stupeň víťazov. Zostalo by trojkou s predajom 4 717 kusov, pričom prvé miesto by obsadil jeho najväčší konkurent, Peugeot 208 (7 279 predaných kusov) a druhé Renault Clio (5 332 predaných kusov).
„Hrdinom mesiaca“ je však jednoznačne Dacia Spring, ktorá sa ako elektromobil dostala na tretie miesto u súkromných klientov. Môžu za to najmä vládne stimuly vo výške 5 000 eur (až 7 000 eur pre nízkopríjmové domácnosti), vďaka ktorým klesla vo Francúzsku cena toho malého elektrického crossoveru na približne 15 000 eur.
A aby sme nezabudli na MG. Predaj tejto čínskej značky vo Francúzsku vzrástol medziročne vo februári takmer o 300 percent na 1 090 áut. Cenovo dostupné modely, najmä MG4 EV, pomáhajú značke predstihnúť na francúzskom trhu dlho etablovaných rivalov, akými sú napríklad Suzuki alebo Mazda. Jej najpredávanejším modelom bol plne elektrický hatchback MG4 s 1 004 registráciami, 899 sa ich predalo súkromným klientom.